20.10.2017
 
אל על: הכי קל לקנוס "שותפים"

 

 

מאת סוכן נסיעות זועם *

 

לפני מספר ימים התקשרה אלי בבכי חברה למשרד הנסיעות. היא קיבלה קנס מאל על ומנהל המשרד שלנו החליט לקזז את הקנס מבונוס המגיע לה. זה לא היה בגלל טעות שגרמה לאל על לשלם יותר כסף או העניקה ללקוח מחיר זול שלא היה רשאי לו. היא שכחה בטעות להזין קוד מסויים בכרטיס. הדבר גרם לכך שהכרטיס לא נרשם לטובת אחד הלקוחות שלה. נכון - לא טוב, אבל אף אחד לא מת ואף אחד לא נפגע בכיס. אז מה הבעיה להיכנס למחשב ולרשום אותו עכשיו? מסתבר שלאל על ההייטקיסטית זה קשה. הרבה יותר קל לקנוס סוכנת כאחרונת העבריינים.

למנהלים שלנו לא אכפת, הם ממילא מגלגלים את הקנסות אלינו. הם גם מעדיפים שלא להתכתש עם אל על, שהרי הם עלולים לאבד את מקומם ברשימת המוזמנים למסיבות הקוקטייל שהיא עורכת. הרבה יותר פשוט לפגוע בהכנסתה של אם חד-הורית שטעתה בתום לב. שלא תבינו אותי לא נכון - זו לא רק אל על. מרבית חברות התעופה מכנות אותנו, סוכני הנסיעות, "שותפים" - אבל מתייחסות אלינו כאל אחרוני העבריינים. מי שנושא באחריות לכך הם בעלי המשרדים שלנו, שאינם קמים נגד התופעה ופשוט מעדיפים לגלגל את הבעיה לחשבון הבנק שלנו.

באותו היום ממש נכנסה אלינו למשרד מקדמת מכירות של אל על. אמרה לנו שמתחיל מבצע מכירות, שיזכה סוכנים בעוד נקודות Sell & Fly. תודה מקרב-לב, אבל לפני כן היינו רוצים שתתייחסו אלינו כמו לשותפים אמיתיים, שותפים אינם קונסים אחד את השני. שותפים מבינים שלפעמים טועים ותאמינו לי שאנחנו הסוכנים הבנו אותכם הרבה השנה ולא קנסנו אותכם כשטיפלנו בלילות בנוסעים שלכם שנתקעו. הבנו אתכם גם כשקשה לשכנע לקוחות לטוס באל על. אנחנו מבינים ולא קונסים במכירות. אנחנו מוכרים אתכם לא בגלל Sell & Fly ולא בגלל מכונת אספרסו, אלא בגלל שאנחנו שותפים. אז שותפים - שתהיה לכם שנה טובה, בקרוב הדברים עומדים להראות אחרת.

 

* הפרטים שמורים במערכת

 

 

 

22/09/2017