20.04.2024
 
חברת אקיפ מבטיחה למלונאים "וואן-סטופ-שופ"

 

 

מאת נסים אור

לאחרונה נפתח בירושלים מלון אוריינט של רשת מלונות ישרוטל. חברת אקיפ, החברה לאספקת ריהוט וציוד לבתי מלון מראשון לציון, סיפקה והתקינה בו את הריהוט והציוד התפעולי בהיקף של מיליוני שקלים. הריהוט יוצר והותקן על ידי חברת AHSAP טורקיה, שאקיפ היא נציגתה הבלעדית בארץ.

ישראל סגל. להיות מעודכן בטרנדים

עבור ישראל סגל, המייסד והמנכ"ל של אקיפ, העבודה עם מלון של רשת ישרוטל הייתה סוג של סגירת מעגל. במשך 10 שנים, מ-1989 ועד 1999, שימש סגל כמנהל הרכש ברשת הצעירה אז. "התפקיד הראשון שלי בישרוטל היה לפרק את מלון סאן טרופה ולהקים בשטחו את מה שהפך למלון הדגל של הרשת, רויאל ביץ' אילת. עד היום לא קיים בארץ מלון מורכב כמוהו מבחינה תפעולית. בשנים אלה הייתי אחראי על הרכש התפעולי ועל רכש ההקמות של המלונות החדשים. ישרוטל הייתה בית הספר הכי טוב שיש".

מאז עבר את המתרס והפך ליזם הוא סיפק ריהוט וציוד תפעולי למלונות רבים בישראל, בהם וולדורף אסטוריה ירושלים, ריץ קרלטון הרצליה, קרלטון תל אביב, רויאל ביץ' תל אביב, כרמים בקריית ענבים ועוד רבים אחרים.

הרומן של סגל עם תחום המלונאות החל בתחילת שנות ה-80, כסטודנט צעיר למינהל בתי מלון בתדמור הרצליה. יחד איתו למדו, הוא זוכר, רוב המנהלים שמאכלסים היום את צמרת המלונאות בארץ. את הסטאז' עשה במלון שרתון וושינגטון, וכשחזר לישראל שימש בשרתון ת"א כמנהל במחלקת הרכש וכמנהל מזון ומשקאות. לאחר 10 שנים בשרתון עבר כאמור לישרוטל. "לאחר ראיון עם רפי שדה התחלתי בעבודה כמנהל הרכש ברשת, שבאותה תקופה תפסה תאוצה והקימה עוד ועוד בתי מלון".

פינה באולם התצוגה של אקיפ. 650 מ"ר

 

איך ומדוע החליט לצאת לדרך עצמאית? סגל: "לאחר שנים רבות של ניסיון בבתי המלון הטובים בישראל זיהיתי שחסרה בישראל חברה של One stop shop למלונאים, מקום שבו המלונות יוכלו למצוא את כל הדרוש להם מבחינת הצטיידות. זה היה החלום שלי. הפרויקט הראשון של החברה שלי היה חידוש מלון קרלטון ת"א. מאז ביצעתי עשרות פרויקטים בבתי מלון בארץ וכן באירופה ובאפריקה." בתחילה התמחה סגל בכל מה שדרוש לשטחים הציבוריים, כמו ריהוט. לפני מספר שנים הוסיף ציוד למטבחים, מערכות הסעדה ומזנונים לחדרי האוכל.

ומאיפה השם אקיפ? סגל: "בזמנו היה תערוכה בפריז שכל מלונאי הכיר, בשם אקיפהוטלס. משם גזרתי את השם. כיוונתי לשם בינלאומי כי מראש חשבתי על פרוייקטים גם בחו"ל."

לאקיפ יש אולם תצוגה חדש שמשתרע על פני 650 מ"ר ומחסן לוגיסטי בגודל 2,500 מ"ר. "בתי המלון מבקשים רמת תכנון לטווח ארוך אבל אספקה לטווח קצר. לכן אנחנו מחזיקים מלאי רציני וגם דואגים שאולם התצוגה ישנה את אופיו משנה לשנה. יש פריטים שהם הלחם והחמאה ויש פריטים של מגמות. לדוגמה, לפני כעשור התחיל טרנד של כלי מלמין. המלונאים דרשו כלים צבעוניים לא שבירים למזנונים, וכלי המלמין ענו על הצורך. לאחר חמש שנים הטרנד פינה מקום לכלי נירוסטה וכיום מתחילים לככב כלים מנחושת. לכן יש לנו במלאי את כל הפריטים הקלאסיים אבל גם את הטרנדיים בכל רמות המחיר. אני מקפיד להיות מעודכן בטרנדים".

 

 

 

 

07/09/2017