20.04.2024
 
טייוואן: אטרקציה אסייתית ברמה אירופית

 

 

מאת נילי ארנועם

 

יעד אטרקטיבי חדש לתייר הישראלי הסקרן, טייוואן. אי קסום בין סין ליפן, שנעשה נגיש יותר, תודות לקווי התעופה החדשים שנפתחו בין ישראל למזרח הרחוק. יותר מזה, תיירים שהתקשו להסתגל לתנאים של העולם השלישי שבמזרח הרחוק, יכולים ליהנות מחוויית טיול במזרח הרחוק, בתנאים משופרים. אסיה בארומה אירופית.

טייוואן ידועה גם בשמה הקודם "פורמוזה", המתייחס ליפי הנופים והטבע, וגם בשמה "הרפובליקה הסינית", זאת בשונה מסין הגדולה, המכונה "הרפובליקה העממית של סין". סין של מאו עברה תקופה של קומוניזם וחינוך מחדש שהשאירו בה את חותמם במשך עשרות שנים. טייוואן לעומת זאת טוענת להיות סין המקורית עם כל סממני ומאפייני סין העתיקה. יחד עם זאת, היא היתה תחת שלטון יפני כמה עשרות שנים, שגם הם הטביעו בה את חותמם. מבחינת התייר, זה אומר שילוב מעניין של מסורות סיניות עתיקות ושל מסורות יפניות שונות. מיעוט של שבטים אבוריג'ינים מוסיף גם הוא נופך אקזוטי ומגוון את החווייה התיירותית. 

בירתה של טייוואן היא טייפה, המשלבת ישן וגם חדש. מקדשים ובתי תפילה בודהיסטים וטאואיסטים לצד מגדלים וגורדי שחקים שהיו תקופת-מה הגבוהים בעולם - מגדל 101, על 101 קומותיו וקניון גדול שלמרגלותיו. יש בעיר מספר גדול של מוזיאונים, גלריות, תיאטראות, בתי קפה ומסעדות שווקי יום ושווקי לילה, חגיגות ופסטיבלים, שלל אירועים תרבותיים ואירועים אמנותיים.
בעיר מגוון גדול של טעמים ומטעמים, גם של רשתות בינלאומיות גדולות וגם ארוחות בריאות ואוכל טבעוני, בנוסף על מגוון מטעמי המטבחים האסייתיים. מבחר הירקות והפירות הגדלים באי גדול באופן מיוחד, דבר המעשיר את המטבח המקומי.
אחד הגידולים הנפוצים ביותר באי הוא התה. זני תה שונים ומגוונים שהביאו להתפתחות מסורת של בתי תה, עם טקסי הכנת ושתיית תה שהם חוויה תיירותית מומלצת.

האי קטן בשטחו אך גדול בתצורות הטבע שבו. רוב שטחו הינו הררי עם פסגות גבוהות ותופעות אקולוגיות מרתקות, תצורות קרקע מיוחדות, כמו גם חופי ים  ארוכים עם צוקים, הרי בזלת, גרניט, לגונות ושוניות אלמוגים. באי מספר רב של פארקים וגנים לאומיים. תנאי הטבע העשירים הביאו גם להתפתחות חיות בר  וצמחים נדירים שהופכים את ביקור בה לגן עדן לחובבי טבע - דובים שחורים וקופי סלעים, פרפרים, ציפורים ודגים, כמו הסלמון הטייוואני ואחרים. תנאי האקלים החמים, הגשמים הרבים והצמחיה הירוקה יוצרים סביבה אקולוגית פורייה.

כתוצאה מתנאי הקרקע קיימים בטייוואן למעלה מ-100 מעיינות חמים שלרובם תכונות מרפא. מעיינות עם נתרן מימן פחמי, מעיינות גופרית, מעיינות בוץ ועוד.  כתוצאה מתקופת השלטון היפני, השתרשה כאן גם  מסורת ה-"אונסן", בתי הרחצה היפנים. טוב לגוף וגם טוב לנפש - יוגה, מדיצטיה, טאי צ'י טיפולי ספא ואחרים, מאפשרים חופשה מרתקת, אך גם מפנקת.

נציגי משרד התיירות הטייוואנית ונציגי גורמי תיירות מקומיים מאמינים בכח המשיכה של ביקור בארצם - קפיצה קטנה מהונג קונג, תאילנד, קוריאה, סין ויפן שכבר נמצאות על המפה, ומעכשיו, גם טיייוואן. הכל - באי הקטן שכבר עשה את הקפיצה אל המאה העשרים ואחת.






29/07/2018