20.04.2024
 
הדקה ה-90 עותרת לביטול זכיית ארקיע במכרז הנופש של המשטרה

 

שירות חדשות תיירות

 

חברת 'הדקה ה-90' הגישה עתירה ובקשה לצו מניעה כנגד משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים, לביטול זכיית ארקיע במכרז שפרסמו למתן שירותי נופש למשך שנתיים, בהיקף של כ-70 מיליון שקלים.

למכרז ניגשו חמש חברות תיירות: הדקה ה-90, ארקיע, השטיח המעופף, אשת טורס, וקל שירותי נופש, אשר נדרשו להגיש מחירים וכמות חדרים שיספקו למשטרה בבתי מלון בישראל מתוך רשימה סגורה שצורפה למכרז, לאחר שסיכמו את הנתונים הללו עם בתי המלון.

ב-11.7.17 התפרסמו תוצאות המכרז, לפיהן ארקיע והשטיח המעופף זכו במקום הראשון והשני, כך שהמשטרה תתקשר עם שתיהן לפי תנאי המכרז. הדקה ה-90 זכתה במקום השלישי, אשת טורס במקום הרביעי וקל במקום החמישי.

בדיקות שערכה הדקה ה-90 לאחר פרסום תוצאות המכרז, העלו כי ארקיע שילבה בהצעתה תעריפים והקצאות חדרים בחמישה בתי מלון שונים– אשר מעולם לא מסרו לה את המחירים הללו, או התחייבו לספק לה חדרים כלשהם במסגרת מכרז זה.

החברה פנתה לועדת המכרזים של המשטרה, מסרה לה את הממצאים החמורים הללו ודרשה את פסילת זכייתה של ארקיע,– אך בחלוף שבוע ימים היא התבשרה  שהמשטרה אינה מבטלת את הזכייה ובכוונתה להתקשר עם ארקיע ועם השטיח המעופף בהסכמים למתן שירותי הנופש.

הדקה ה-90 הגישה עתירה כנגד משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים וכנגד ארקיע, לביטול זכייתה ולפסילת הצעתה, באמצעות עו"ד עידן מרום, ממשרד "לירן – מרום" (עת"מ 26515-08-17).

במצורף לעתירה הוגשה גם בקשה לצו מניעה זמני שיימנע את התקשרות המשטרה עם ארקיע עד להכרעה בעתירה. לפי החלטת השופטת הדס עובדיה (שופטת תורנית בימים אלו של פגרת בתי המשפט) – על המשטרה וארקיע להגיב לבקשה עד ליום 20.8.17.

אין זו העתירה הראשונה שמוגשת בעניין המכרז זה. ב-25.7.17 אשת טורס הגישה עתירה לפסילת ההצעות של ארקיע ושל השטיח המעופף (הזוכות במקומות הראשונים), בטענה כי הערבויות הבנקאיות שהגישו היו פגומות ולא תאמו את הוראות המכרז. במצורף לעתירה הנ"ל – גם אשת טורס הגישה גם בקשה לצו מניעה זמני, אך בדיון שנערך בבקשה ביום 1.8.17, בפני השופט יעקב שפסר, נמחקה הבקשה בהסכמת כל הצדדים.

 

לעיון בעתירה המנהלית (קובץ PDF)

 

 

 

 

 

15/08/2017