19.04.2024
 
המלונאים מעלים את מחירי החוזים בתיירות הנכנסת

 

 

מאת חגי רוזן

לאור הגידול שחל באחרונה בתיירות הנכנסת לעומת תיירות הפנים, והפיחות המשמעותי בשער החליפין של הדולר, ל-'Tnet חדשות תיירות' נודע כי רשתות בתי המלון הגדולות בישראל קיבלו החלטה, אותה הן כבר מיישמות בפועל, להעלות את מחירי החוזים בתיירות הנכנסת. לפי גורמים בענף, מדובר ברשתות פתאל, ישרוטל ודן, כאשר הרשתות הקטנות עדיין "מחכות על הגדר" כדי לבצע העלאה דומה מאוחר יותר השנה. מדובר בהעלאת מחירים משמעותית, בשיעורים הנעים בין 7 ל-20 אחוזים.

יש לציין שמרבית חוזי התיירות הנכנסת נחתמים בדולרים, וחלק קטן - בעיקר מחירי חבילות הצ'רטרים בחורף לאילת, נחתמים במטבעות אירופיים.

הגידול בתיירות הנכנסת על חשבון תיירות הפנים הביא את המלונות להעלות מחירים גם על חוזים שכבר נחתמו לעונת 2018. הדבר גורם כמובן להתמרמרות בקרב סיטונאי התיירות הנכנסת, שכבר הדפיסו תוכניות וחוברות ונאלצים כעת לעדכן מחירים כלפי מעלה. סוכן תיירות נכנסת ותיק אף אמר כי "מישהו נפל על הראש. ישראל הופכת ממדינה סופר-יקרה למדינה אולטרה-יקרה לתייר. עם כל הכבוד לכיס של המלונאים - המדינה צריכה לטפל בזה ברמת קבלת ההחלטות הממשלתית, ולא להניח למלונאים להשתולל".

יש לציין כי התקורות של המלונות שעובדים עם התיירות הנכנסת בעיקר בתל אביב, ירושלים ונתניה (ובחורף גם אילת וים המלח), הינם בשקלים, ואילו חלק משמעותי מההכנסות הוא בדולרים.

כזכור, נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק התלונן בחודש שעבר לנגידת בנק ישראל קרנית פלוג שהמשך התחזקותו של השקל תגרום למלונאים לאובדן הכנסות של כ-300 מיליון ש' במונחים שנתיים. כעת נראה שהמלונאים אינם תולים תקוות בהתערבות ממשלתית בשער החליפין של הדולר, והחליטו לקחת את העניינים לידיהם.

 

מלשכת מארגני תיירות נכנסת נמסר בתגובה: "מדיניות המחירים של בתי המלון הינה לפי שיקולם הבלעדי ונכונים הדברים במיוחד במשק כלכלה חופשי ותחרותי כבישראל. רמת מחירי בתי המלון בישראל אינה נמוכה מכל הסיבות הידועות והיחודיות לשוק הישראלי. כל יקור מחירים בעידן היפר תחרותי אינו מוסיף לאטרקטיביות של כל יעד תיירות. הלשכה סבורה כי עדכון מחירים צריך להיעשות במועדים עליהם הכריזו בתי המלון במסגרת תוקף המחירונים הקיימים אותם פרסמו המלונאים כמקובל בעולם התיירות. מחירוני בתי המלון שפורסמו ותקפים שימשו לחתימת הסכמים עם עמיתי הלשכה בחול ועדכונם לאחר שכבר פורסמו לקהל לקוחות פוטנציאלי בחו״ל אינו תורם למאמצי השיווק של חברי הלשכה בעולם. אחוזי הייקור ברמה המופיע בידיעה אינם ידועים לחברי הלשכה וגם לא נמסרו כאלו לחברי הלשכה ככל הידוע. אנו תקווה כי ככל שיתייקרו מחירי בתי המלון ילקח בחשבון התחייבויות חוזיות קיימות של המארגנים הישראלים לסוכנים עמיתים ברחבי העולם". 

 

הידיעה הועברה גם לתגובת דוברי ויחצ"ני משרד התיירות, התאחדות המלונות, רשת דן, רשת פתאל ורשת ישרוטל. כולם סירבו להגיב לה. 

 

 

 

 

09/07/2017