20.04.2024
 
"חופש ותעופה" הפסיקה לפעול

 

 

שירות חדשות תיירות

 

סיטונאית התיירות 'חופש ותעופה' הפיצה היום למשרדי הנסיעות הודעה לאקונית על הפסקת פעילותה. לא ניתן היה להשיג תגובה או פרטים נוספים מן החברה עצמה. הטלפונים בחברה לא עונים לפונים ואתר החברה (hofesh4u.co.il) ירד מהרשת.

'חופש ותעופה', שבבעלות גדעון בן דורי, החלה לפעול ב-1998 והתמחתה בטיסות שכר לגרמניה ואיטליה, בחבילות תיור, חבילות נופש, חבילות טוס וסע וכן בטיולים מאורגנים במדינות אלה, בקרואטיה וביעדים אחרים באירופה.

יש לציין שעיקר פעילות החברה הייתה כסיטונאית - מול סוכני הנסיעות, לכן נוסעים רבים אינם אפילו מודעים לעובדה כי מוצרי התיירות שרכשו בסוכנויות השונות - נקנו ממנה. בענף הנסיעות אומדים את מספר הנוסעים שנפגעו מהפסקת פעילות החברה ב-"כמה אלפים", וממליצים למזמיני החופשות באירופה (בעיקר באיטליה ויוון) דרך סוכנויות הנסיעות, להתעדכן האם גם הם מנפגעי קריסת 'חופש ותעופה'.

חברת 'הדקה ה-90' למשל, הודיעה כי "תפתח חמ"ל עבור לקוחות החברה שנותרו במדינות שונות בחו"ל במציאת חלופות להחזירם לארץ. לקוחות שטרם יצאו מישראל והאפשרות המוצעת אינה תואמת את ציפיותיהם - יקבלו את מלוא כספם בחזרה".

ישראייר מסרה כי "מדובר בפגיעה זניחה, בסכום לא משמעותי ביחס להיקף הפעילות".

גוליבר הודיעה כי "אנחנו נדאג לכל לקוחותינו. נמצא להם חלופות ופתרונות. כל לקוח שירצה את כספו חזרה יוכל לקבלו. זה בדיוק המקום שלנו כסוכן גדול להגן על הלקוח מפני חברות קטנות שעלולות לקרוס". 

לדברי ארקיע, "כל מי שהזמין כרטיס בארקיע דרך חופש ותעופה עדיין יטוס עם ארקיע ללא להוסיף עוד כסף. מדובר במספר מאוד קטן של מזמינים". 

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת: "זה מקרה מצער, יוצא דופן, שהוא בבחינת היוצא מהכלל המעיד על הכלל. המארגנים והסוכנים יפעלו לסייע ללקוחות מהארץ ומחו"ל למצוא אלטרנטיבות". 

בפייסבוק נפתח עמוד קבוצה בשם 'נפגעי חופש ותעופה':

https://www.facebook.com/groups/hofesh4u

 

 

 

 

25/06/2017