28.03.2024
 
בית לחם הגלילית על מפת התיירות של מסטרקארד

 

 

שירות חדשות תיירות

תיירים ברחבי תבל מחפשים כידוע השראה ומקומות חדשים בעת תכנון טיול בארץ מוצאם וגם בחו"ל. מסטרקארד חושפת היום 44 יעדים חבויים ברחבי אירופה בדגש על מקומות מיוחדים, לא מוכרים ונוחים לכיס.

בראש הרשימה נמצאת חבל אסטוריאס (Asturias) בצפון ספרד בשל מנזר קובדונגה (Covadonga), זהו יעד אוצר נשימה שנהנה מכמות תיירים קטנה יחסית ומציע מחירים אטרקטיביים. מלטה נמצאת במקום השני עם העיירה ההיסטורית מימי הביניים זבוג (Zebbug), ובמקום השלישי זאלצקמרגוט (Salzkammergut) האוסטרית עם אגם האלשטאט (Hallstatt).

מישראל, נבחרה בית לחם הגלילית המדורגת במקום ה-29 מתוך 44 אתרים. המדריך מציין שלא מדובר בבית לחם ליד ירושלים אלא בכפר פסטורלי המציע למבקרים סביבה ציורית וארכיטקטורה יפהפיה, עם מבני אבן מתקופת המושבה הטמפלרית. ארוחה במסעדה תעלה מתחת ל-30 אירו ולינה בבית הארחה עשוי להגיע ל-100 אירו או יותר.

15 היעדים החבויים המובילים באירופה, לפי מסטרקארד:

9. פיליון וולוס, יוון

1. חבל אוסטריאס, צפון ספרד

10. וליקה פלנינה, סלובניה

2. מדינה וזבוג, מלטה

11. קזובי, פולין

3. זאלצקמרגוט, אוסטריה

12. נארדן, הולנד

4. האיים האזוריים, פורטוגל

13. כף קולקה, לטביה

5. פראסט, מונטנגרו

14. הדלתא של הדנובה, רומניה

6. לדניצה-ואלטיצה, צ'כיה

15. באלאטון, הונגריה

7. פאג איילנד, קרואטיה

 

8. סארמאה, אסטוניה

 

היעדים החבויים באירופה זוהו על ידי שימוש בנתונים של חברת כרטיסי האשראי ומידע אשר הועבר ממומחי תיירות ובלוגרים.  

נתונים נוספים אותם מסטרקארד מציגה לקראת עונת התיירות הקרובה היא שהתייר האירופאי מבקר בחו"ל 1.5 פעמים בשנה בממוצע ו-46% מההוצאות הכספיות של הטיול נעשות טרם הטיול עצמו. בנוסף, מציגה החברה נתונים על גידול של 12% בהוצאות של תיירים בחו"ל דרך כרטיס אשראי ב-2016 לעומת התקופה המקבילה אשתקד; תייר אירופי מוציא כ-46 אירו בממוצע במסעדה בעת חופשה. ההוצאה על אכילה במסעדות בעת חופשה מהוה כ-26% מעלות הטיול, 21% רכב ותחבורה, 19% קניות, 18% תרבות ובידור, 10% מלונות ו-6% על קטגוריות נוספות.

 

 

 

 

25/06/2017