20.04.2024
 
הסחורה של החברים של ארדואן

 

מאת חגי רוזן

 

משרד יחסי-ציבור המטפל בענייני קידום התיירות הישראלית לטורקיה, שלח למערכת Tnet, כמו גם לכלי תקשורת אחרים, הזמנה למסיבת עיתונאים היום (חמישי) עם מושל אנטליה, שגריר טורקיה בישראל ואנשי עסקים טורקיים שהגיעו לארץ כדי "לקדם את התיירות ויחסי המסחר בין המדינות", ככתוב בהזמנה.

מערכת Tnet אישרה השתתפות נציג מטעמה, שמיהר ושלח אתמול למשרד היח"צ חמש שאלות, שביקש התייחסות ותשובה עליהן מצד הטורקים במהלך מסיבת העיתונאים היום. אתם מוזמנים לקרוא, שום דבר פרובוקטיבי:

 

 

בשעות הערב אמש הודיעו במפתיע מארגני מסיבת העיתונאים לנציג Tnet כי היא בוטלה - ולכן אין טעם שיגיע. אלא שהבוקר, כמסתבר מהפרסומים בתקשורת - היא התקיימה גם התקיימה, אך ללא נוכחות נציג Tnet, וכמובן בלא אפשרות לקבל תשובות על השאלות המתבקשות. כך נראה שנציגיו של הרודן הטורקי ארדואן, פרסונה המוקצה מחמת מיאוס אצל כל אומה בת-תרבות ברחבי העולם, אימצו והפנימו את שיטות הפעולה שלו בנושא חופש המידע והעיתונות: לא צריך תשובות על שאלות - העיקר שהמסר הארדואני ידוקלם ככתבו וכלשונו בכלי התקשורת.

וכך, "ככלב השב אל קיאו" כמאמר משלי, מנסים שוב ושוב נציגי ענף התיירות הטורקי (שננטש כראוי לו בידי תיירי העולם המערבי) ושכיריהם בארץ, ברוב מצוקתם, לשווק בלית-ברירה את מרכולתם המפוקפקת לתייר הישראלי, בתקווה שזה ילקה באמנזיה וישכח שככלות-הכל מדובר במדינה שרוב אזרחיה בחרו לשמור אמונים לרודן נאלח במיוחד, זה שאמר בשעתו ש-"ישראל גרועה מהנאצים" וממשיך לחרף ולגדף את ישראל ואזרחיה מעל כל במה אפשרית.

מה טוב שדמות דיוקנו של ארדואן חרותה עמוק לדיראון במוחם של רוב רובם של אזרחי ישראל, שנמנעים ככל-יכולתם מלתייר במדינה ולתרום מכיסם לתל"ג הטורקי, כסף שעלול לשמש את הדיקטטורה הארדואנית בהמשך דיכוי זכויות האדם וחופש-הביטוי ובביסוס משטר הטרור שארדואן משליט על אזרחיו, בהשראת דרכי הפעולה של מורו ורבו סטאלין.

אגב, מארגני האירוע השיבו לפניית Tnet כי "בשעות הערב המאוחרות קיבלנו הנחיה שעקב ענייני אבטחה אין אישור לכלי תקשורת להגיע לאירוע מלבד מספר מאוד מצומצם של כלי תקשורת שנבחרו על ידי השגרירות". אנו מקווים שהאתנן שקיבלו מארגני האירוע מהטורקים היה שמן מספיק כדי לכסות על הקלון שלהם.

ועוד אגב, אחרון - מושל אנטליה, מוניר קארגולו, המבקר בארץ. הנה תמונה שלו מלפני כחודש ומשהו, מנסה לקדם במועל-יד תיירות מסין.

רק תהייה מתבקשת: מדוע שלא ישתמש באותה תמונה, ממש באותה פוזה, גם לקידום תיירות מישראל?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25/05/2017