25.04.2024
 
ערוץ 10 מקדם תיירות לצפון קפריסין?

 

 

מאת חגי רוזן

בין מבול החדשות היומיומי הניתך עלינו, התפנה הפריים טיים המגזיני של ערוץ 10 להקדיש דקות ארוכות, שלשום וגם אתמול, לקידום אגרסיבי במיוחד של תיירות לקפריסין הטורקית:

 

(http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1242316)

 

(http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1242517)

 

כתבת התיירות של ערוץ 10, נגה ניר נאמן, שהכינה את הכתבות הללו, לא חסכה בסופרלטיבים מתלהבים מהיעד (כמוזכר גם באחת משתי הכתבות הללו, חבל ארץ שאינו מוכר בידי אף מדינה מלבד טורקיה ואזרבייג'ן, שמנכ"ל משרד התיירות, כמו כל סמכות תיירותית אחרת בעולם, ממליץ שלא לנסוע אליו) - עניין מעורר-תמיהה בפני עצמו, שהרי במגזין צרכנות פריים-טיים עסקינן, ולא בפינתה של ג. יפית בפאתי הפסקת-הפרסומות.

ניר נאמן קובעת בנחרצות בין השאר בכתבה הראשונה ש-"הישראלים נוהרים", "חבילות הנופש נחטפות כמו לחמניות טריות" ו-"הצד הצפוני של האי הפך לחלופה האלטרנטיבית ולפי הישראלים, גם הבטוחה יותר - למרות ההמלצה שלא להגיע". הכתבה השניה בסדרה כבר העמיקה את מסע השיווק המתלהב: "חוויית הנופש שמסעירה את הישראלים" בכותרת, וזאת רק ההקדמה למבול השיווקי: "הרמה של המלונות היא מהגבוהות ביותר", "בריכה פרטית לכל כמה חדרים, קזינו, ארוחות גורמה וחדרים מפנקים הם רק חלק מהחוויה" ו-"מושכים לא פחות מחבילות 'הכל כלול' המוצעות על ידי המלונות, הם המחירים" וכו'. אין מה להוסיף, יפית גרינברג לא הייתה עושה זאת טוב יותר.

בעיקרון, כלל לא ברור לצופה התמים מה דוחף את ערוץ 10 להקדיש דקות ארוכות מהפריים טיים בשני ערבים רצופים לקידום מכירות אגרסיבי, במיוחד ליעד תיירות כה שנוי-במחלוקת. כמה גורמים בכירים בענף התיירות בישראל השמיעו באוזניי תיאוריות מעניינות בעניין, אך נשאיר אותן בתחום ה'אוף-דה-רקורד' ותיאוריות הקונספירציה, כמובן.

 

 

 

21/04/2017