24.04.2024
 
מלון רימונים אילת תובע את רמ"י

 

שירות חדשות תיירות

 

חברת מלון נפטון אילת בע"מ, מקבוצת הכשרת הישוב, המפעילה את מלון "רימונים אילת", הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כספית ע״ס 34 מיליון ש"ח נגד רשות מקרקעי ישראל.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו״ד יהודה וישניצקי ממשרד עו״ד אטיאס פרוכטר ושות׳, תובעת החברה השבה של דמי היתר, דמי שימוש ודמי היוון יובל חכירה,  אותם גבתה ממנה רמ"י לטענתה ביתר ושלא כדין, כתנאי לחידוש חוזה החכירה של המלון  שעמד בפני סיום, וכתנאי לאישור העברת חלק מזכויות החכירה שלה במלון לרוכשים. 

בכתב התביעה טוענת החברה כי  הליך חידוש חוזה החכירה  שלה עם רמ"י
במגרשים בחוף הצפוני אילת שעליהם הוקם המלון, "התנהל ע"י רמ"י בעצלתיים, כאשר במהלך תקופה זו הערימה רמ"י  תנאים בלתי סבירים, ובחלקם אף בלתי ראויים - לאישור עסקת חידוש חוזי החכירה והעברת הזכויות לרוכשות המלון. דרישות אילו קלעו את החברה  בין הפטיש לבין הסדן, ואיימו למוטט את עסקת המכירה של המלון, תוך חשיפת החברה  לנזקים כספיים כבדים". 

עוד כותבת החברה בכתב התביעה כי "על מנת שלא לעכב את העברת הזכויות לרוכשות המלון נאלצה החברה לשלם לרמ:י, תחת מחאה, את כל התשלומים שנדרשו ממנה, ובמקביל הגישה לשמאי הממשלתי בקשה לעיון חוזר והשגה על החיובים הכספיים בהם חוייבה. התביעה הוגשה כעת, לאחר שהשמאי הממשלתי המחוזי  שדן בהשגה קבע כי ההשגה מעלה 'טענות משפטית כבדות משקל', שאין בסמכותו להכריע בהן, ולאחר שרמ"י נמנעה במשך חודשים מלהיעתר לדרישות החברה להשבת הכספים שנגבו ממנה ביתר".

 

 

 

23/03/2017