25.04.2024
 
על הטיטאניק ואמנות החלטורה של הגימיק

 

מאת חגי רוזן

 

הנה, ככה מוכרים גימיק תקשורתי-יחצ"ני קלוש:

מכנסים מסיבת עיתונאים חגיגית (באדיבות משרדו של רני רהב, שהמליץ כזכור בכל לב בחודש שעבר על טיולים מאורגנים לצפון קוריאה), כאשר מהצד של הכלה התייצבה החברה הגיאוגרפית (כן, ההיא מ"מלכת המדבר", הסובלת מיחסי-ציבור גרועים במיוחד בעקבות מותן של המטיילות שוש מייזל ז"ל בהודו ב-2012 והדס אייש ז"ל בגואטמלה השנה). מהצד של החתן הגיע טיפוס צבעוני בשם סטיב סימס, בעלי חברה אמריקנית לטיולי מאיון של האלפיון בשם Bluefish. לא נותר אלא לגייס עיתונאים, שיגיעו בעקבות ההבטחה לקפה, קרואסון ואולי כריכי אבוקדו וגבינה, ומפיצים להם הודעה לתקשורת על אודות "סיורי צלילה לטיטאניק הטבועה" - שאוטוטו יוצאים לדרך, אם רק יש לכם את הסכום הצנוע של 105 אלף דולר לראש.

משליכים את חכת הגימיק למי מדורי התיירות והאיזוטריה העכורים, ועכשיו לא נותר אלא לצפות במי שיבלע את הפיתיון.

בלעו? בטח שבלעו. הנה:

 

 

 

 

 

אלא שגוגל לא שוכח ולא סולח כידוע, ואת מה שהציעו היום לישראלים ב-105 אלף דולר, הציעו באפריל 2015 לבריטים רק ב-60 אלף דולר, ובאותו סכום לאמריקנים בפברואר 2012. כנראה שפראיירים לא מתים, הם רק דוברי עברית.

 

 

 

 

(http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-3036752/Sailing-time-Luxury-company-offers-private-submarine-tours-visit-Titanic-wreck-cost-60-000.html)

 

 

 

(http://money.cnn.com/2011/05/31/smallbusiness/titanic_dive/

 

היי, אפילו החברה המארגנת, Bluefish, מתמחרת באתרה את העניין בקצת פחות מ-60 אלף דולר:

(http://thebluefish.com/visit-the-titanic/) 

 

 

אלא שהעלילה קצת מסתבכת: מסתבר בכלל כי הביאו את הבחור מ-'בלופיש' לחתימה החגיגית על הסכם שיתוף פעולה עם החברה הגיאוגרפית, לצורך מסעות ב-2018 שקשורים בכלל בחברה בשם Oceangate, שפיתחה צוללת קטנה מיוחדת מפיברגלס לצורך כך. מבדיקה שלנו מתברר כי המארגנת היא בכלל חברה בריטית בשם Blue Marble Private Dive, ולא 'בלופיש'. 

על השאלה למה מקיימים מסיבת עיתונאים של מנהל חברה אחת (בלופיש), וחותמים איתה על הסכם שת"פ חגיגי לשיווק מוצר תיירותי של שתי חברות אחרות לגמרי? לאלוהי היח"צ הפתרונים. 

 

אגב, גם ב'ידיעות אחרונות' תהו על העניין, וזה ההסבר המפוקפק במיוחד ששלף להם בעלי 'בלופיש':

 

 (http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4935950,00.html)

 

הבנתם את זה? החברה שרתמה לכאורה את מיטב הטכנולוגיה המודרנית כדי להביא אתכם למעמקי האוקיינוס, טוענת שלא עידכנה כבר 12 שנה את אתר האינטרנט שלה. מחזיק אצבעות שהפקס וטלפון החוגה אצלם תקין.

ובעניין ה"עובדה שבאתר לא רואים תאריכים למסעות שלנו" - למה שיראו, אם הם לא המסעות שלכם, אלא של מישהו אחר? 

 

 

 

15/03/2017