19.04.2024
 
סקירת מדריכי תיירות חדשים

 

מאת אתי ישיב

 

 

הפיליפינים

שטיינהרט שרב, מוציאים לאור של מדריכי תיירות, רכש לו איזה חוש מיוחד המבחין ביעדים חדשים, או פופולאריים במיוחד והנה, מדריך "הפיליפינים" החדש מבית היוצר של לונלי פלנט, שיצא לאור בסוף 2016, עונה ממש לדרישה ההולכת וגדלה לטיולים וחופשות במקבץ האיים (יותר מ-7,000!) המדהים הזה. תרגמו את המדריך מאנגלית מרים אלבז וסילבי אלמוג וערך אותו אורי רדלר.

אם הפיליפינים, על חופיהם המושלמים ואקלימם הטרופי הם קודם כול מקום מפלט לאוהבי חופשות שמש וצלילה, הם גם שדות אורז ירוקים, הרי געש מעלי עשן, ערי ענק שוקקות עם חיי לילה סוערים, אנשים חייכניים, תרבות ייחודית, אין ספור פסטיבלים ססגוניים לאורך כול השנה, מגרשי כדורסל זמינים בכול כפר קטן, קניונים ושווקים גדושי מראות, קולות וריחות.

רוב המדריך מוקדש לסקירות על האיים החשובים ביותר וגם פרקי מידע על צלילה בפיליפינים, פעילויות חוץ, מילון שימושי ומילון מונחים וכן היסטוריה, עם ותרבות, אוכל ושתיה, אקולוגיה וסביבה.

478 עמודים מעוטרים בתמונות צבעוניות ומפות, כריכת כרום רכה, מחיר - 129 ש'.

 

 

 

ברצלונה - המדריך הממוקד

חמה עדיין מהדפוס, מהדורה שנייה בעברית של מדריך ברצלונה מבית לונלי פלנט, שיצאה לאור בעברית בסדרת "העולם" של שטיינהרט שרב, מביאה אותנו לברצלונה, אחת הערים הנפלאות בעולם והאהובה במיוחד על התייר הישראלי. תרגמו את המדריך לעברית מרים אלבז וסילבי אלמוג, וערך אותו אורי רדלר.

ברצלונה, עיר קסומה עם שמש ים-תיכונית, שילוב מופלא של היסטוריה, עיצוב, אדריכלות, אוכל וחיי לילה נהדרים. לה סאגראדה פמיליה, לה ראמבלה, מונז'ואיק. מי יכול לעמוד בפני הקסם של שמות כאלו וגם מוזיאונים, פארקים, חופים, ארמונות, בזיליקות, וקניות ואוכל נהדר ובילויי לילה ופעילויות ספורט.

258 עמודים, תמונות צבעוניות, מפת העיר באנגלית עם תוספות חשובות בעברית, כריכה כרום רכה, מחיר - 99 ש'.

 

 

 

צפון איטליה, טיולי נהיגה

טוסקנה, טיולי נהיגה

שני מדריכים חדשים אלה מבית לונלי פלנט, בהוצאת סדרת "העולם" של שטיינהרט שרב, עונים על צורך הולך וגובר במדריכים לטיולי נהיגה. את שניהם תרגמה סילבי אלמוג וערכה סיונית רובינשטיין.

מדריך צפון איטליה מציע ארבעה מסלולי נהיגה מפורטים: 5-7 ימים - לאגמי איטליה הנפלאים שהיו היעד המועדף על גתה, המינגווי ו...ג'ורג' קלוני; ארבעה ימים - סוף שבוע באגם גארדה דרך כרמי גפנים, זיתים ופרדסים; 7-10 ימים - אתרי התרבות בערי הצפון של עמק הפו; שישה ימים - חציית מעבר האלפים הגבוה באירופה. המדריך יביא אתכם אל כמה מהערים הידועות באזור: ונציה האגדית ששרדה 1,200 שנות מלחמות, מגפות ופלישות ועומדת עתה בפני האיום הגדול ביותר, עליית מפלס פני הים, שתסכן את אוצרותיה שלא ייאמנו: הארכיטקטורה, הציור, הפיסול, המוזיקה; פאדובה הימי בייניימית בה חובה לראות, בין היתר, את קפלת סקרובני עם ציוריו של ג'יוטו; או טרנטו היפה, השוכנת בעמק קרחוני, מוקפת בפסגות המשוננות של הדולמיטים של ברנטה , ובשל הקירבה לאוסטריה אפשר לאכול בה שטרודל תפוחי עץ נהדר... מדריך לנהיגה באיטליה, מידע כללי ומילון שימושי חותמים את המדריך.

מדריך טוסקנה מזמין את הנהגים לאחת מחוויות הנהיגה הנפלאות באיטליה, מפירנצה אל הגבעות שופעות כרמי יין של טוסקנה, בעיירות והערים מימי הביניים ומתקופת הרנסאנס בהן עמד כאילו הזמן מלכת: פירנצה ומזרח טוסקנה; סיינה ודרום טוסקנה; פיזה וצפון טוסקנה; רומא ולאציו. מדריך לנהיגה באיטליה, מידע כללי ומילון שימושי חותמים גם מדריך זה.

מדריך צפון איטליה, טיולי נהיגה: 135 עמודים, כריכה רכה, תמונות צבעוניות, מפת צפון איטליה מצורפת לעמוד האחרון. מחיר - 69 ש'.

מדריך טוסקנה, טיולי נהיגה: 135 עמודים, כריכה רכה, תמונות צבעוניות, מפת טוסקנה מצורפת לעמוד האחורי, מחיר - 69 ש'.

 

 

 

ברלין - סדרת הטיול כבר בפנים

עם מדריך ברלין, משיקה שטיינהרט קציר הוצאה לאור סדרה חדשה בשם "הטיול כבר בפנים", שיוצריה הם אהד שרב ועינב שקד. מדובר במדריך השלישי בסדרה, שקדמו לו "היער השחור" ו-"אוסטריה, טירול וזלצבורג". את התחקיר והכתיבה עשה רונן אלטמן קידר. הרעיון העומד מאחורי המדריך הוא לטייל בעיר באופן עצמאי ולהרגיש כאילו הולך אתכם מדריך מקומי.

ברלין - העיר עם העבר הנאצי, העיר החצוייה על ידי חומה, נפילת החומה והעיר העכשווית שהפכה אבן שואבת לישראלים צעירים הנמשכים לחיי התרבות התוססים והנהנים ממערכת הרווחה הנדיבה שלה. העיר המתפארת בשער ברנדנבורג, במוזיאון פרגאמון עם המצבות האשוריות בנות 5,000 השנה ושער עצום מבבל האגדית, באנדרטת השואה בן אלפי העמודים האפורים, ברייכסטאג בעל כיפת הזכוכית של נורמן פוסטר, במבנה הייחודי של המוזיאון היהודי, בכיכרות, בחצרות המקושרות המקסימות עם הגלריות והחנויות המעוצבות, בחנויות המדהימות, באין ספור המוזיאונים ומקומות הבילוי.

המדריך יעזור לכם לתכנן את הטיול, לבחור את הטיול המתאים לכם: טיולים קלאסיים, טיולי נושא מיוחדים, או ברלין למי שכבר היה וחזר אליה, עם פירוט של כול האתרים בחלוקה ל- 14אזורים, כולל מידע שימושי, וימליץ על מסעדות, מלונות, בילויים, קניות ופעילויות אחרות ויש גם אינדקס בעברית ובלועזית. לעמוד האחרון מצורפת מפת ברלין.

416 עמודי פרומו מרהיבים בצבע, כריכת כרומו רכה, תצלומים יפים, מפות מאירות עיניים ולעמוד האחורי מצורפת מפת ברלין. מחיר - 99 ש'.

 

 

 

 

12/03/2017