19.04.2024
 
מנכ"ל משרד התחבורה האירופי מבקר בישראל

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ נפגש היום עם מנכ"ל משרד התחבורה של האיחוד האירופי, הנריק הולולי, ודן עמו בנושאי תעופה וביטחון, המשותפים לישראל ולאיחוד האירופי.

לפני כשמונה חודשים חתמה ישראל על הסכם אסטרטגי עם האיחוד האירופי (יורוקונטרול), המאפשר לישראל לקבל את אותן הטבות שמקבלות חברות תעופה אירופיות מהארגון, בכל הנוגע לניהול מערך התעופה האווירי לישראל וממנה. קבלתה של ישראל ליורוקונטרול התאפשרה לאחר שנים של מגעים ודיונים בפרופיל נמוך שהתקיימו בין שני הצדדים. לדברי כץ, "ההסכם כבר הביא בשלב ההתחלתי שלו לתוצאות מרשימות של צמצום משמעותי בהמתנות ובעיכובים בטיסות מישראל לאירופה ואליה". 

מנכ"ל משרד התחבורה של האיחוד האירופי המבקר לראשונה בישראל, עומד בראש משלחת בכירה של האיחוד האירופי שהגיעה אתמול לביקור רשמי בארץ. המשלחת ביקרה ברשות התעופה האזרחית (רת"א) וערכה סיור ברשות שדות התעופה ונתב"ג.

המשלחת של האיחוד האירופי נפגשה אתמול עם בכירים ברשות שדות התעופה וקיבלה סקירה על הפעילות המבצעית של רש"ת מול המרחב האירופי. המשלחת סיירה בין השאר במערכת האוטומטית לבידוק כבודת הנוסעים (HBS) ובמגדל הפיקוח החדש של נתב"ג, בנוסף לכך צפוי להם סיור במסוף נהר הירדן, שם יקבלו סקירה על נושאים כלכליים ומעבר סחורות בין ישראל לירדן.

 

 

27/02/2017