20.06.2024
 
ראיינאייר היא רק התירוץ לקצת כסאח בין לוין לכ"ץ

 

מאת חגי רוזן

 

משרד התחבורה והשר העומד בראשו בוודאי נזעמו בשל העובדה שמשרד התיירות אץ-רץ ליטול לעצמו את הקרדיט ולפרוש את חסותו על פתיחת הקווים החדשים לארץ של ראיינאייר, במסגרת מסיבת עיתונאים נחפזת של הרגע האחרון כמעט, כי כמאמר חז"ל - "זריזין מקדימין למצוות גניבת הקרדיט".

לא סוד הוא שבין ישראל כ"ץ ויריב לוין לא שוררת אהבה רבה, אם ננקוט לשון המעטה, במיוחד בשל העובדה שלוין נחשב נאמן ומקורב לנתניהו, ואילו כ"ץ - בדיוק ההיפך. עדות לכך ניתן למצוא בהודעת משרד התחבורה, שהופצה מיד לאחר מסיבת העיתונאים החגיגית של משרד התיירות ונציגי ראיינאייר.

כבר כותרת ההודעה, "השר כ"ץ צפוי לאשר את בקשת ראיינאייר לטוס מישראל ליעדים שונים באירופה", מציעה רמז עבה במיוחד לעובדה שאמנם משרד התיירות מחזיק לכאורה בבקבוק השמפניה החגיגי ואף מנער אותו בהפגנתיות, אך רק משרד התחבורה אחראי על פתיחת הפקק והמזיגה לחוגגים.

עוד מצוטט השר כ"ץ בהודעה ומזכיר למי שאולי לקה באמנזיה קלה ושכח במשרד התיירות או בכל מקום אחר, כי "הרחבת הפעילות של ראיינאייר בישראל היא עוד שלב במהפכת השמיים הפתוחים", עליה חתום בטאבו שר התחבורה, ולא, נגיד, בזכות סבסוד הטיסות העונתי לשדה"ת עובדה של משרד התיירות.

וכאן מגיעים למשפט המפתח בהודעה, המצוטט מפי השר כ"ץ: "אני מצפה משר התיירות לנקוט בצעדים להקמת תשתית שתאפשר לנצל את רפורמת השמיים הפתוחים, להבאת עשרה מיליון תיירים לישראל בתוך חמש שנים". יש כאן שילוב בין הקנטה ישירה של השר לוין עצמו, שאינו נוקט לכאורה בצעדים להקמת תשתית תיירותית אליבא דכ"ץ, בצירוף התייחסות לגלגנית המרמזת לדבריו של הבוס נתניהו, שאמר בשעתו בוועידת ירושלים הבינלאומית השנייה לתיירות במאי 2013 כי "היעד שלנו הוא הבאת עשרה מיליון תיירים תוך עשור" - משפט שנראה כבר אז מגוחך להפליא, ואילו כיום, עם משהו כמו שלושה מיליון תיירים בשנה בספירה נדיבת-הלב וכוללת-הכל של הלמ"ס, נשמע יותר כמו בדיחה עצובה.

 

 

 

 

 

01/02/2017