26.04.2024
 
הבשורה על פי טראמפ הישראלי

 

 

מאת שפיר וייס 

 

ראש ממשלתנו "עף על עצמו" היום, כמנהגו.

בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו (ובהודעה הרשמית שהופצה בקרב כל כלי התקשורת), תחת הכותרת "מורידים את מחירי המלונות בישראל!", מצוטטים דבריו: "ועדת שרים בראשותי יחד עם שר התיירות יריב לוין אישרה היום תוכנית ממשלתית להפחתת הרגולציה תחום המלונאות שתוזיל את מחירי הלינה בבתי המלון בישראל".

והדברים ממשיכים: "מדובר על מהלך ראשון מסוגו מבחינת היקפו, כאשר הפחתת הרגולציה נעשית על כל ענף המלונאות בעת ובעונה אחת. זאת, כחלק מתוכנית רחבה שמוביל משרד התיירות יחד עם משרד ראש הממשלה להגברת התחרות ולהוזלת הנופש בישראל".

ועכשיו מגיעים לשיא: "אני אומר את זה הרבה זמן ושמחתי שקיבלתי חיזוק לאחרונה ממישהו שעומד בראש כלכלה קצת יותר גדולה שלנו, הנשיא הנבחר טראמפ, שאמר שהיעד הראשון שלו, מעבר להפחתת שיעורי מיסים, זה הפחתת הרגולציה. הוא הגדיר זאת כאיום ממשי על כלכלת ארצות הברית. זה איום ממשי על כלכלת ישראל. אנחנו באים להסיר את האיום הזה".

וואו! בהחלט מילים גדולות מפי ראש הממשלה. תרשה לי לשאול אותך שתי שאלות קצרות?

1. האם את מחירי הדיור כבר הצלחת להוריד?

2. אם במשך שנים רבות קיים פטור ממע"מ על נופש של ישראלים באילת, שהיה אמור להוזיל את הנופש לישראלים, כיצד זה מחירי המלונות באילת גבוהים ממחירי מלונות בטבריה ובים המלח, שם הנופש הישראלי משלם מע"מ מלא?

מי יפקח ויבטיח שאכן הורדת הרגולציה הזו תתגלגל לכיסו של הנופש הישראלי באופן שיביא להוזלת מחירים משמעותית?

מה שבטוח, בעלי המלונות ייהנו מההקלות בנטל של הרגולציה. נשיא התאחדות (בעלי) המלונות כבר הזדרז ושלח ברכה חגיגית לשר לוין, עם הבטחה ש-"הדבר יאפשר לנו להיות גמישים לעניין המחיר ולהציע מחירים יותר נמוכים מאלה, שקיימים היום". כן, בטח...

עניין אחד נותר בטוח: כיסיהם של בעלי המלונות יתפחו, אך בין זה לבין הוזלת מחירי המלונות לציבור הנופשים הישראלי - המרחק עדיין גדול, גדול ביותר. בערך כמו המרחק בין גובה תעופתו העצמית של נתניהו לפני קרקע המציאות.

 

 

 

 

05/12/2016