29.03.2024
 
חבל אנדלוסיה מעודד תיירות ישראלית

 

 

 

משמאל לימין: שר התיירות של אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז, שגריר ספרד בישראל, פרננדו קדררה וקונסול התיירות של ספרד, קרלוס הרננדז גרסיה     (צילום: באדיבות משרד התיירות של אנדלוסיה) 

 

מאת גדי קנר

השר האזורי לענייני תיירות של חבל אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז, שהגיע לארץ בראש משלחת בכירים כדי לעודד את התיירות לחבל אנדלוסיה ולקדם את קשרי התיירות עם מדינת ישראל - הצהיר במסיבת עיתונאים בתל אביב על הידוק שיתוף הפעולה עם משרד התיירות הישראלי לקידום התיירות. שיתוף הפעולה מתוכנן כבר ליריד FITUR הקרוב בספרד, בינואר 2017. במסיבת העיתונאים השתתף שגריר ספרד בישראל, פרננדו קדררה וקונסול התיירות של ספרד, קרלוס הרננדז גרסיה.

משרד התיירות של אנדלוסיה מייחס חשיבות רבה לתיירים מישראל שלרבים מהם שורשים במקום. בשל כך החל לאחרונה קמפיין לעידוד התיירות מישראל תחת הסלוגן - Andalucía Your Roots, 'אנדלוסיה - מסע מופלא חזרה למקור ולשורשים'. זהו מסע תרבותי והיסטורי בחזרה לשורשים התרבותיים והדתיים (היהודיים, במקרה של ישראל) של חבל אנדלוסיה ונועד לחבר בין מדינות ותרבויות. הפרויקט יחבר בין הקהילות היהודיות השונות באנדלוסיה. השר חביאר הרננדז הוסיף ואמר כי חברת סאן דור תפעיל טיסה ישירה למלגה החל מה-25 למאי 2016 עד ה-26 לאוקטובר 2016 עם שתי טיסות שבועיות, בימים ראשון וחמישי.

אנדלוסיה - החבל הדרומי של ספרד - מהווה את אחד האזורים המרתקים בחצי האי האיברי. לאנדלוסיה היסטוריה עשירה במיוחד וקיימים בה מוקדי עניין מרתקים, הקשורים לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות. יש בה ערים ועיירות יפהפיות, מזג-אוויר נפלא וחופים אטרקטיביים, וכן שמורות-טבע וצמחיה עשירה. אנדלוסיה היא גם מולדת הפלמנקו, הגיטרה (ששמה מקורו בספרדית) ומלחמות השוורים, והיא יצרנית מובילה של שמן זית. חבל הארץ האנדלוסי נחשב למרתק ולאקזוטי ביותר בספרד. על פני אזור לא גדול מרוכזים כמה מפלאי תבל המדהימים ביותר: ארמון אלהמברה בגרנדה, שמהווה את גולת הכותרת של האדריכלות המוסלמית בספרד; המסגד הגדול (המזקיטה) של קורדובה, החצרות המטופחות והעבר היהודי;  מבצר אלקאזאר המדהים ביופיו בסביליה (עיר הבירה של החבל), ההרים והכפרים הלבנים ובראשם רונדה היפה ועוד. לא רחוק מאלה יש אתרי טבע מרשימים כחופי קוסטה דל סול, מהמפורסמים שבאתרי הנופש באירופה, ובה העיירה מרבייה שטופת השמש ומיצר גיברלטר הבריטי, המפריד בין הים התיכון והאוקיינוס האטלנטי.

התיירים מישראל נוחתים בדרך כלל במדריד וממשיכים משם במסע לחבל אנדלוסיה. ממוצע הימים לביקור בחבל אנדלוסיה הוא שבעה ימים. 28 מיליון תיירים מבקרים מדי שנה באנדלוסיה, כמחציתם תיירים זרים.

 

 

 

29/11/2016