29.03.2024
 
סוכני הנסיעות: סירטאקי על הטיטאניק

 

 

מאת סוכן נסיעות ותיק (ומודאג) *

 

חגיגת ההתאחדות בארץ השחר המוזהב הסתיימה, ומבלי לפגוע בשמחת החוגגים - אולי הגיע הזמן למחשבות טורדניות. העובדה שההתאחדות הצליחה להעלות את חבריה על משהו כמו שני מטוסים ולהעבירם ליוון מעוררת דאגה עמוקה. בישראל של העשור השני למאה ה-21 כמות חברים כזו נחשבת קטנה באופן מדאיג לגוף המעוניין להביע ולהשפיע. אם אינך יושב על ברזים כלכליים משמעותיים כיבואני הרכב או יצרני המזון, שם המשחק בישראל של היום הוא מספרים גדולים. ארגון החפץ חיים חייב להיות בעל כמות משמעותית של אלפי חברים. מסה כזו מייצרת השפעה פוליטית, מרשתת תומכים בנקודות מפתח, מוציאה מקרבה פעילים בעלי רעננות מחשבתית ללא מגבלות שבטיות ובעיקר מייצרת משאבים כספיים משמעותיים הודות לדמי חבר ופעילויות אחרות. בישראל של היום ללא משאבים אלה קולך הולך ונעלם.

תמונת המצב כיום היא של רגע לפני הכחדה. הרחובות נכבשים על ידי משרדים לא רשומים. גבולות המקצוע נפרצים מדי יום בידי חובבנים  ושרלטנים חופשיים מכבלי רגולציה חוקית או מקצועית שאינן קיימות. התייחסות הממסד והציבור להתאחדות ולמקצוע סוכן הנסיעות אינה יותר מהרמת גבת השתתפות בצערו של עוד מין נכחד. אבל אנחנו עדיין בדקה ה-89. יש בהתאחדות ובענף אנשים מצויינים היכולים לעצור את מחוגי שעון ההכחדה. צריך לשנות את מודל ההפעלה של ההתאחדות. מגוף המרכז בעלים ומנהלים של משרדים, ההתאחדות צריכה להפוך להיות גוף בו חברים ופעילים באופן שווה אלפי העוסקים במקצועות הנסיעות והתיירות בישראל. פתיחת השערים לכל אלה כחברים שווי זכויות תהפוך את התאחדות סוכני הנסיעות לגוף חזק שכוחו בגודלו. גוף כזה יגרום לכך שהמחוקקים, הציבור וכלל גורמי הענף ידרשו לתת לו מקום של כבוד בשיקוליהם. אמת, צעד כזה מחייב שינוי תפיסה אצל מובילי ההתאחדות כיום. אבל כדאי להזכיר להם שבתי המלוכה ששרדו בעולם הם אלה שהשכילו לשלב את העמים בהם שלטו בניהול ובהחלטות. השנים הקרובות עתידות להיות גורליות. אולי הגיע הזמן בו יחליטו ראשי ההתאחדות אם הסירטאקי ביוון הוא ריקוד של התחדשות או ריקוד אחרון על סיפונה של הטיטאניק.

 

 

 

 

 

___________________

* פרטים שמורים במערכת

 

28/11/2016