26.04.2024

חיפה: קצת תיירות, ומילים טובות על שוטרים

מאת נילי ארנועם

"עיר אחת - אין ספור אפשרויות" תחת הכותרת הזאת מקדמת העמותה לתיירות ונופש חיפה את פעילותה.

חיפה, עיר יפהפיה עם שפע אטקציות תיירותיות שטרם מוצו. גם מבפנים וגם כלפי חוץ. קודם כל תצפיות על נופים שאין להם מתחרים. מכל נקודת תצפית במרומי העיר ניתן ליהנות ממראות ונופים שונים וכולם מרהיבים. זה כבר ידוע ואולי מוכר אבל לא מספיק מתוייר. אטרקציה תיירותית חדשה שנחנכה רק עתה, מאפשרת שיט בספינה מחיפה לאורך המפרץ עד עכו ובחזרה. והעיר - אין ספור אפשרויות. המפה התיירותית המיועדת למבקרים ,מחלקת את העיר ל-10 אזורים שונים שבכל אזור מפורטות האטרקציות העיקריות. 10 סיבות לבוא ל-10 ביקורים ועוד יותר טוב, סיבה טובה לבוא לביקור של מספר ימים, להתארח בבית מלון, פנסיונים או צימרים ולגלות את העושר שהיא מציעה.

המושבה הגרמנית המשופצת (בדומה לשרונה שבת"א), הגנים הבהאים היפהפיים, קמפוס הנמל והעיר התחתית המשתקמת, הדר הכרמל עם המדעטק, מוזיאון חיפה, תיאטרון ועוד, אזור ואדי ניסנאס עם השווקים, אזור אוניברסיטת חיפה ומוזיאון הכט, מרכז הכרמל סביב גן האם, גן חיות וגן פסלים, מוזיאונים וקניות. במערב על ראש ההר סטלה מאריס שבה גם התחנה העליונה של הרכבל , ולמטה מוזיאונים ימיים וטיילת בת גלים. פארק הכט הוא ריאה ירוקה בסמוך לתל שקמונה המציע פעילות ספורטיבית וכמובן - חופי הים שלאורך הטיילת.

אנו הגענו לחיפה לרגל פסטיבל הסרטים ה-32 שהציע מגוון גדול של סרטים ואירועים. כשעה ורבע מתל-אביב, דרך מנהרות הכרמל החדישות עד לנוה שאנן ומשם דקות ספורות להדר הכרמל ואל הכרמלית. כדי להימנע מבעיות חניה ועומסי תנועה העדפנו להשאיר את הרכב בהדר, לעלות אל הסינמטק שבכרמל מתחנת מסדה וכך זכינו לעוד חוויות. הכרמלית, שהיא אמנם לא צעירה, אבל עושה היטב את העבודה. תוך מספר דקות היינו במרומי הכרמל, ובחזרה, תוך הרבה מאוד מאות מדרגות היינו תוך כחצי שעה למטה, בדרך חזרה אל רחוב מסדה. כן, המדרגות. הן עוד סיבה טובה לבקר בחיפה. מי שלא יודע, כדאי שידע. עקב פני הקרקע התלולים, העליות, הירידות והעיקולים אפשר לטייל ברחבי העיר ברגל. מסלולי מדרגות משולטים מאפשרות קיצורי דרך וטיול רגלי. ירדנו במדרגות גדרה, המשכנו מדרגות שפינוזה, חצינו רחובות ראשיים ובדרך פסטורלית מוצלת בין עצים הגענו אל רחוב מסדה, ליד הכרמלית, שם השארנו את הרכב.

רחוב מסדה הוא מיקרוקוסמוס של חיפה. אוכלוסיה מגוונת מעורבת. סטודנטים, זוגות צעירים, משפחות צעירות עם ילדים, היפסטרים ומוזיקה ערבית. בתי קפה, מסעדות פאבים וחיי לילה מאוחרים. חנויות ספרים ובגדים יד שניה, מספרות ועוד. הרחוב שפעם ירד מגדולתו מתעורר ומשחזר את ימי תפארתו, פלורנטין ושינקין של תל אביב, האזור החם, הלהיט להשקעות בנדל"ן. שם פתחנו את היום בארוחת בוקר במסעדה צבעונית וכך סיימנו את היום בבית קפה אופנתי.

וכעת למקרה שאירע לנו, שבסופו מגיעה תודה גדולה למשטרת חיפה. כשיצאנו לדרך הבחנו בנורה המתריעה על חוסר אויר בגלגל. נכנסו לתחנת דלק בעיר התחתית, מילאנו אוויר בתקוה שנצליח להגיע הביתה בשלום. לאחר דקות ספורות של נסיעה, ביציאה מן העיר לפני תחנת סונול שער העליה, שוב דלקה נורית צהובה. נכנסנו אל התחנה, הצמיג היה ללא אויר ואנו ללא מוצא. בעלי יצא לשאול ולברר אם והיכן נוכל למצוא פאנצ'ר-מעאכר בערב שבת. במקרה הגיעה לתחנה ניידת סיור של משטרת חיפה (קיה שמספרה מ 25-129) - ויצאו ממנה שני שוטרים חביבים - אליעד חמו ואלי בן שושן. שמעו על הבעיה ומיד הציעו לפתור אותה. "תוך חמש דקות" הבטיחו. אליעד הפשיל שרוולים, שם כפפות ובזריזות ביצע את החלפת הגלגל. הודינו להם מקרב הלב ולחיצת יד ותודות להם גם הספקנו להגיע לארוחה בסוכה אליה היינו מוזמנים כאורחים. יתכן ונכנס לכם בורג לצמיג הם הרגיעו בטרם יצאנו לדרך, למחרת נמצא כי במכונית החדשה נוצר קרע בדופן הצמיג, לא תקר, אלא נזק שחייב רכישת צמיג חדש. המחשבה שהיינו עשויים להמשיך בנסיעה, להתקע בכביש החוף, לצאת מן הרכב להחליף גלגל בתנועה הסואנת, דבר שעלול היה להסתיים בתאונה.

במקום לקרוא את מילות התודה למשטרת חיפה, לשוטרים אליעד חמו ואילי בן שושן, עלולים הייתם לא לקרוא מילים אלא, אלה ידיעה על תאונה בכביש החוף לחיפה שגבתה חיי אדם. תודה, תודה ושוב תודה לסיור משטרת חיפה.