16.04.2024
 
אזהרה למזמיני טיסות ב-eDreams

 

 

מאת גדי קנר

 

ראיתם טיסה במחיר קורץ באתר ההזמנות eDreams? מציע שתתאפקו ותזמינו באתר אחר.

ובכן, 'שיטת מצליח' של החברה הנ"ל הולכת ככה:

הזמנתי באתר כרטיסי טיסה במחיר מוזל במיוחד, קיבלתי אישור על ההזמנה (בו ננקב גם גובה התשלום) באי-מייל - הכל טוב ויפה.

אלא שהחיוב שהגיע לחברת כרטיסי האשראי היה גבוה הרבה יותר (בערך 10% יותר) מהמחיר המופיע באישור ההזמנה. הסיבה? בתשובה לשאלתי החברה טענה כי המחיר שננקב היה רק למחזיקי כרטיס חיוב מסויים מאוד - וכל מי שמשלם בכרטיס אחר ישלם תעריף גבוה הרבה יותר.

אין כל בעיה בשינוי חיוב לפי סוג כרטיס האשראי, אלא שבכל אתר הזמנות וחברת לואו-קוסט - המחיר משתנה בהתאם לאמצעי התשלום הנבחר, ומופיע מיד לפני אישור העיסקה והוראת התשלום - כדי שהלקוח יחליט ויאשר אם כדאי לו להזמין, או לחפש עיסקה קורצת יותר אצל מישהו אחר. אלא ב-eDreams הטריק הוא שאתה משלם כביכול את הסכום המופיע באישור התשלום הנשלח לאי-מייל שלך, ואחר כך החברה מחליטה איזו עמלה תגבה ומה גובה הסכום שיועבר לחיוב חברת האשראי. כלומר - אתם תדעו רק לאחר החיוב בחשבון הבנק שלכם כמה החליטה eDreams לגבות מכם עבור המוצר.

מבדיקה בפורומי תלונות לקוחות בחו"ל, מסתבר כי מדובר בפרקטיקה שכיחה ומוכרת אצל החברה הנ"ל, שעוררה עליה את זעמם של רוכשים רבים ברחבי העולם.

חברת האשראי בארץ (לאומיקארד) הבטיחה לבדוק את העניין (ובינתיים זיכתה את חשבוני בהפרש שבין סכום העיסקה לחיוב שהגיע מ-eDreams). כשיתקבל תירוץ eDreams ל'שיטת מצליח' שלה - נעדכן.

בינתיים, ראו הוזהרתם.

 

עדכון (4.11.2016):

לאחר חקירה שנמשכה כשנה, הרגולטורים ורשויות התעופה בבריטניה כפו על eDreams להפסיק את הפרקטיקה המפוקפקת בה נוקט האתר, של אי-הצגת מחירים בשקיפות מלאה והסתרת עלויות נוספות מהמזמינים. את הידיעה המלאה אפשר לקרוא כאן

 

עדכון נוסף (2.12.2016):

לאומיקארד זיכתה אותי במלוא ההפרש בין החיוב לו הסכמתי לבין החיוב שבוצע בפועל על ידי eDreams. 

 

 

 

09/10/2016