29.03.2024
 
נבחנת העסקת עובדים זרים במלונות בים המלח וברחבי הארץ

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר הפנים אריה דרעי, ושר התיירות יריב לוין, קיימו הבוקר דיון עם אנשי המקצוע במשרדיהם, במטרה לבחון את הרחבת העסקתם של עובדים זרים בענף המלונאות בישראל. במהלך הדיון, הוצגו בפני השרים נתונים לפיהם מגיעים מדי יום כ-600 עובדים לעסוק בעבודות שונות במלונות באילת, ביניהן חדרנות, ניקיון ועוד.

כזכור, העובדים נכנסים לישראל על בסיס אשרת עבודה יומית, כשבכל בוקר הם מגיעים למעבר הגבול ע״ש רבין בערבה, ובערב שבים לירדן. השרים החליטו על הקמת צוות מקצועי בין-משרדי. הצוות יבחן העסקת עובדים ירדנים גם במלונות ים המלח וכן, הקצאת מכסה של עובדים זרים לשאר חלקי הארץ לצד הגדלת המכסה לעובדים באילת. דרעי ולוין הסכימו כי הפרויקט נוחל הצלחה וזה הזמן המתאים לבחון את הרחבתו כדי לסייע הן למלונאים והן לעובדים.

שר הפנים דרעי: "אנחנו ממשיכים את הפיילוט שהתחלנו באילת ומבקשים להמשיך עם הפרויקט גם במלונות ים המלח. מדובר בפרויקט, אשר רווח כפול בצדו, הן לתיירות בים המלח והן להידוק היחסים בין ישראל ובין ירדן".

שר התיירות לוין: "במהלך פגישתי עם שר הפנים אריה דרעי סוכם כי יוקם צוות בין-משרדי שיגיש את המלצותיו בסוגיית העסקת עובדים זרים בבתי המלון בישראל בכלל ובים המלח בפרט. מדובר בצורך אמיתי בעובדי תחזוקה במלונות ים המלח. העסקת מאות ירדנים באילת בשנה החולפת מוכיחה עצמה ואני סבור שמודל כזה, או דומה לו, יתן את הפתרון למלונות ים המלח. חשוב להדגיש שהדבר יעשה מבלי לפגוע בהעסקתם של עובדים ישראלים בענף המלונאות".

 

 

 

28/09/2016