26.04.2024
 
הוסמכו כ-190 מורי דרך חדשים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התיירות יריב לוין העניק אמש רישיונות הדרכה לכ-190 מורי דרך שסיימו בהצלחה את הקורס ואת בחינות ההסמכה של משרד התיירות. בטקס שהתקיים במשרד התיירות בירושלים, בהשתתפות מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, ברך השר את מקבלי הרישיונות ואמר: "הגעתם היום לקו הסיום של תהליך הכשרה ארוך, תובעני ואיכותי. מהיום הנכם שותפים מלאים של משרד התיירות בקידום התיירות לישראל. אתם חוד החנית ביצירת חוויה תיירותית איכותית של התיירים המבקרים בישראל. בעיניי, מורה הדרך הוא המשקפיים, האוזניים והלב דרכם רואים וחווים התיירים את חוויית התייר הישראלית ולפיכך אנו משקיעים רבות במורי הדרך, בטיפוחם ובמקצועיותם".

בתוך כך, בעקבות העלייה המתמדת בתיירות הנכנסת מסין והמחסור במורי דרך דוברי סינית, פועל משרד התיירות להעלות את מספר מורי הדרך דוברי סינית. כחלק מהמאמצים, החל משנת הלימודים האקדמית הקרובה - יעניק המשרד מלגות בסך 15,000 ש' לסטודנטים לתואר ראשון או שני ללימודי מזרח אסיה, שישלבו בלימודיהם קורס מורה דרך מוסמך.

בישראל פועלים כ-5,000 מורי דרך מתוך כ-9,000 בעלי רישיון בתוקף. מסלול ההכשרה של מורי הדרך בישראל הוא תובעני. הקורס הנמשך כשנתיים, מתבצע ברמה אקדמית גבוהה וכולל למעלה מ-500 שעות לימוד ו-83 ימי סיור. כ-75% בממוצע ממשתתפי הקורס עוברים את בחינות ההסמכה, ומקבלים רישיון, אותו יש לחדש מדי שנתיים. לשם כך נדרשים מורי הדרך לעבור פעם בשנה השתלמות בת יום. תכנית הלימודים בקורסי ההכשרה כוללת נושאים בידיעת הארץ, בהסברה, בתיירות וכן נלמדות טכניקות ומתודולוגיות הדרכה, שוני תרבותי וידע כללי. תנאי הקבלה כוללים תעודת בגרות מלאה ומיונים באמצעות ראיון. מורי הדרך בישראל מקבלים את הציון הגבוה ביותר בסקר שביעות רצון משירותים שמקבלים התיירים בארץ ואשר מבוצע מדי שנה על ידי משרד התיירות. המשרד רואה במורי הדרך חוד החנית של המוצר התיירותי הישראלי.

 

 

 

 

19/09/2016