29.03.2024
 
תערוכה חדשה ברויאל ביץ′ תל אביב

 

 

שירות חדשות תיירות

 

החממה לאמנות דיגיטלית, DIGIART, משיקה תערוכה חדשה במלון רויאל ביץ' תל אביב במטרה לקדם אמנים ישראלים צעירים היוצרים במדיה הדיגיטלית.

מלון רויאל ביץ', מרשת המלונות ישרוטל, שעוצב בבסיסו כדי להכיל אמנות עכשווית, מעמיד לרשות החממה הדיגיטלית גלריות ייעודיות לאמנות בכל מסדרונותיו, ובחללים הציבוריים. התערוכה של אמני החממה מוצגות באופן מוזיאלי, לצד עבודות אמנות מרשימות, וכן מוקרנים מייצגי וידאו ארט בשטחים הציבוריים. כמו כן, נבנתה גלריה ניידת המציגה תערוכות אמנות מתחלפות של מיטב העשייה העכשווית בישראל.

מטרת החממה היא לחשוף ולקדם כישרונות ישראלים צעירים העוסקים במדיה הדיגיטלית: צילום, וידאו ארט ואנימציה. באמצעות ועדת קבלה מקצועית, שכוללת את אוצר החממה שרון תובל, יוזמת החממה שירה אורן-נחמיאס, ומעצב המלון הארלד קליין. לבסוף, נבחרו בקפידה 18 אמנים מוכשרים מהמוסדות האקדמיים המובילים בארץ, וכך הפכו את המלון כולו לחלל תצוגה עבור עבודותיהם עם למעלה מ-600 עבודות אמנות דיגיטלית.

התערוכה צמחה מתוך עולמם של יוצרים המבססים את עבודתם על סיפורים אישיים, אגדות, מעשיות ומיתוסים, תוך יצירת איור בתלת מימד. האיור, שנתפס רבות כדיסציפלינה דו מימדית שנועדה לשרת טקסט, יוצא בתערוכה זו מתוך הדפים אל החלל, כמו גם פורץ מתוך מעמדו כאלמנט נלווה לטקסט לכדי יצירה עצמאית. היוצרים בתערוכה, המגיעים ממגוון רחב של דיסציפלינות בשדה העיצוב, הופכים חומרים דוגמת עץ מתכת, פורצלן ופרספקס לכלי רישום ומחליפים את הדף הדו מימדי במרחב תצוגה. בנוסף, לעבודות הפיסול/עיצוב, התערוכה מציגה מבחר עבודות של יוצרי סרטוני אנימציה, כחלק מבחינת יציאתו של איור מהמדיום הסטטי. הסרטונים מאירים גישות שונות לאפשרויות שפותח האיור בעידן של טכנולוגיות תלת מימד.

משה קניאס, מנכ"ל מלון רויאל ביץ' תל-אביב של רשת ישרוטל, אומר כי "אמנות דיגיטלית, הינה ביטוי נוסף וחדשני לפעילויות המקודמות על ידי רשת מלונות ישרוטל בתחום החברתי, ומכוונות, בין השאר, לקידום תרבות ואמנות ישראלית. אני מאוד גאה להציג את העבודות של האמנים הישראלים המוכשרים כאן במלון בתל אביב, ובכך להעצים את חויית המפגש עם ישראל עבור אורחינו הרבים ממדינות העולם.

האמנים:

יעקב קאופמן, מעצב תעשייתי, רושם דמויות ומצבים בעץ ומתכת, מתכתב עם פולקלור עממי ומציג את "וילדע חאייעס" - סדרת פיגורינות של חיות בהן הוא בוחן חומרים, מחברים, וניואנסים צורניים כאמצעי לאיפיון ובחינת מערכות יחסים בין דמויות שונות כמו גם בינן לבין הסביבה. דרך אופן הצבת הדמויות הוא מאפשר למתבונן כר נרחב לבניית סיפורים אודות החיות ואודות הסיטואציה.

נעמה בנזימן, מאיירת וסופרת, יוצאת מהמדיום בו היא נוהגת ליצור ומציגה מיצב דמויות עץ ומתכת בחיתוכי ליזר. במיצב היא משתמשת בדמות בסיס אותה היא מאיירת שוב ושוב, ומציגה סוג של פורטרט עצמי דרכו היא מציפה את ריבוי הזהויות, התפקידים והציפיות מאישה בתקופה בה אנו חיים, כמו גם מפגישה בין סיפורי אגדות למציאות היומיומית הפחות זוהרת.

קובי סיבוני, מעצב תעשייתי, רושם סביבות מומצאות של יצורים ואובייקטים מן הטבע בחוט ברזל. יחסיו של סיבוני עם הטבע עולים בבחירות הצורניות של האלמנטים אותם הוא מאייר כמו גם בשיתוף הפעולה שלו עם מתנות הטבע עצמו. לדוגמא, חורים ותעלות שכרסמו חרקים על ענף עץ משמשים רישום מתווה להתערבות רישומית של סיבוני בחוטי מתכת והופכים איור תלת מימדי המשותף לטבע ולו.

נונה קולר, קרמיקאית, מחזירה אותנו אל אגדות עם ושירי ילדות בסדרת קומקומי קרמיקה שכל אחד מהם מהווה ייצוג תלת מימדי לטקסטים מוכרים מילדותה דוגמת OLD KING COLE, THE OLD WOMAN WHO LIVED IN A SHOE, JACK AND JILL ,PETER PUMPKIN EATER ואחרים, ומטמיעה לתוכם גם היבטים היסטוריים/פוליטיים.

יותם שפרוני ועדי עזר, מעצב תעשייתי ומעצבת גרפית, הופכים סיפורים ואגדות דוגמת כיפה אדומה, עליסה בארץ הפלאות, מסע בכדור פורח ואחרים, לגופי תאורה מרובדי שכבות, ומעניקים להם מימד נרטיבי חדש הנגזר מהמהלך העיצובי.

אוהד בנית, מעצב תעשייתי, פועל לכאורה באופן המסורתי בו איור נועד לשרת טקסט ולהנגיש אותו. בסדרת עבודות בפורמט קבוע -"שמונהעלשתייםעשרה # מעבדה רגשית" - הוא יוצר איורים תלת מימדיים המורכבים מחפצים קטנים וחומרים זמינים כתגובה לטקסטים/שירה ולרגשות/מחשבות המציפים אותו בקריאתם. עם זאת, בחירת הפורמט והיציאה מדו מימד לתלת מימד מעניקה לאיורים מימד פואטי נוסף וקיום עצמאי.

מוריה אדר פלסקין, מעצבת בשדה הקרמיקה והפורצלן, דנה באגדות עכשוויות ומספרת בסדרת עבודות פורצלן את סיפורה של נסיכה מקומית - בר רפאלי. עבודותיה של פלסקין, המבוססות על הדפסת תלת מימד, מתכתבות עם השפה החזותית האייקונית של Wedgwood - סגנון פורצלן אנגלי מהמאה ה- 18. עם זאת, הבחירות בטכניקה חדשנית ובסיפור אגדה עכשווי מעבירים את עבודותיה לתקופה בה אנו חיים ומנכיחות סוגיות של זמן ותרבות.

אופיר נאור, בוגרת המחלקה לקרמיקה וזכוכית בבצלאל, יוצרת יצורים דימיוניים שובי לב הנראים לקוחים מסיפורי מיתולוגיה - דרך איפיון והאנשה של כל אחד מהם היא מזמינה את המתבונן לספר את סיפורה של כל דמות וליצור איתה קשר רגשי.

אוצרי התערוכה: מירב רהט ושרון תובל.

 

 

 

 

 

12/09/2016