18.04.2024
 
משרד התיירות: האקתון שני לפיתוח אפליקציות תיירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בעקבות הצלחת ההאקתון הראשון שהתקיים ביריד התיירות IMTM בחודש פברואר האחרון - משרד התיירות עורך בפעם השנייה תחרות פיתוח אפליקציות (האקאתון) שבמסגרתה יפתחו צוותי פיתוח עצמאיים אפליקציות על בסיס מאגרי מידע שהמשרד פותח לציבור. שיאו של ההאקאתון יתקיים ביריד IMTM ב-7-8 בפברואר 2017, שם יציגו 10 הקבוצות המובילות את האפליקציות, ומהן ייבחרו שלושה זוכים שיזכו בפרסים כספיים. בשנה שעברה זכתה Cnature, אפליקציה לזיהוי צמחים ובעלי חיים.

במסגרת היוזמה, משרד התיירות מפרסם מאגר מידע רחב היקף, הכולל את כל המידע שהתייר צריך כדי לתכנן את הטיול שלו בישראל, החל מבתי מלון, צימרים ואכסניות וכלה באטרקציות, מסלולים, מורי דרך ועוד. המאגר, שמושק בהתחלה בעברית ובאנגלית, יתורגם בהמשך לשפות נוספות.

במשרד התיירות סבורים, כי במטרה לקדם את התיירות, בין היתר באמצעות שוק אפליקציות תוסס ומגוון - שיאפשר בניית נוכחות דיגיטלית חזקה של מדינת ישראל בתיירות - קיים צורך במאגר מידע רחב, איכותי, מעודכן בשפות שונות. מאחר שפעולות אלה הן קשות ומורכבות לביצוע על ידי חברות קטנות או גורמים שמפתחים אפליקציות, הוחלט במשרד להעמיד את הכלים הללו לרשות הציבור.

מאגר המידע יפורסם גם כמאגר מידע פתוח ב- http://data.gov.il ויאפשר לגורמים חיצוניים המעוניינים לפתח אפליקציות, להתמקד ביתרון היחסי שלהם ביצירת חדשנות דיגיטלית בתיירות.

את האפליקציות שיפותחו בתחרות ישפטו גורמים בכירים מתעשיית התיירות בארץ ובעולם וכן מנכ"ל המשרד אמיר הלוי. את הפרס יעניק לזוכה שר התיירות חה"כ יריב לוין.

ניתן להירשם להאקאתון עד 17.9.2016.

 

לפרטים נוספים:

https://www.gov.il/he/Departments/Topics/hackathon_2017

 

להרשמה בטופס מקוון:

https://survey.gov.il/he/node/669

 

 

 

15/08/2016