19.04.2024
 
צו מניעה זמני נגד בריטיש וחברות ה-GDS לבקשת ההתאחדות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

היום בצהריים, קיבל שופט בית המשפט המחוזי מרכז אהרון מקובר, את בקשתם של חמישה משרדי נסיעות חברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, להוציא צו מניעה זמני נגד בריטיש איירוויס וחברות ה-GDS, לאחר שאלה חסמו את המשרדים המבקשים מהאפשרות לראות במערכות הזמנה כל טיסה שבריטיש לוקחת חלק בביצועה, גם אם מזערי.

לפני כשבועיים (26 ביולי), נוכחו משרדי הנסיעות המבקשים, כי אינם יכולים לראות את טיסות בריטיש בחלק ממערכות ההפצה וכי במערכת היחידה שבה ניתן לראות את טיסותיה, הן מוצגות בתפוסה מלאה ואין אפשרות לבצע הזמנת כרטיסי טיסה. המשרדים, שלא קיבלו כל התראה מחברת התעופה הבריטית או מחברות ה-GDS לפני הניתוק וגם לא לאחריו, מצאו עצמם בשיא עונת התיירות בלי יכולת לצפות להזמין ולכרטס עבור לקוחותיהם טיסות שבריטיש היא צד להן ובכלל זה, טיסות אינטר-ליין שבריטיש מבצעת מקטע קטן (לג) מהן. זאת, למרות העובדה שמדובר במקרים שבהם הכרטיס נרכש מחברת תעופה אחרת. כפועל יוצא, נחסמה בפני המשרדים המבקשים הגישה לחברות תעופה רבות והן ספגו הפסדים כבדים, לטענתם.

הסיבה לניתוק, אליבא דבריטיש, היא סירובם של אותם משרדים קטנים לחתום עימה על כתב ויתור שמשמעותו המעשית היא כי יעבדו עבורה בחינם, ללא עמלה או תמורה אחרת.

בעוד שמרבית משרדי הנסיעות בענף חתמו על הוויתור, מחשש כי לא יוכלו להציע כרטיסי טיסה של בריטיש ללקוחותיהם, עמדו חמישה משרדי נסיעות קטנים על זכותם לקבל גמול עבור עבודתם. "בריטיש וחברות ה-GDS לא הותירו לנו אלא לפנות לבית משפט וזאת, לאחר שפנייתנו אליהם לחיבור לאלתר לא נענתה", כך אמרה חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, והוסיפה, כי היא "רואה בחומרה את התנהלות בריטיש וחברות ה-GDS שהביאו לחסימת מידע ואף צפייה בו, וכמובן גם הזמנה וכירטוס - לא רק מידע הנוגע לחברת בריטיש כי אם גם מידע של חברות תעופה רבות, מהמובילות בשוק ובהן גם אל על".

 

מבריטיש איירווייס טרם נמסרה תגובה.

 

 

 

09/08/2016