25.04.2024
 
ויינט: כך תריחו תוכן שיווקי (מבלי להתקרב למסך)

 

 

מאת חגי רוזן

אני מניח שרוב קוראי ויינט מודעים זה מכבר לעובדה שמדור "חופש" באתר, כמו מדורים אחרים בו, מתפקד מזה זמן רב כאתר פסולת של תוכן שיווקי. מה לעשות, בצוק העתים צריך לשלם משכורות וארנונה. אלא שבנסיון נואש להערים על הקורא הפחות-ערני, הפסיקו שם בכתיבת הערת הגילוי הנאות האתי המתבקש בתחתית או בראש הכתבה, עובדה שמעוררת צורך דחוף במה שאפשר לנסח כ-"כללי הרחת תוכן שיווקי תיירותי מקילומטר".

ניטול לדוגמה כתבה דהיום במדור על העיר אילת.

היא נפתחת כמובן בכותרת ראשית וכותרת משנה מפליאות במופרכותן - שיר הלל למציאות מדומה המצויה רק במוחם הקודח של אנשי שיווק עתירי-דמיון. בנוסף - קרדיט כללי לכותב ("ynet"), כי אתם יודעים, בינינו, פאדיחה לחתום אישית על ערימת הגללים המהבילה הזאת:

 

 

 

יש כמובן את הפיסקה המראה בדיוק עבור קידום איזה מוצר הוציא ויינט את החשבונית:

 

אחר-כך צריך כמובן לתת פתחון-פה למי שחותם ומאשר את החשבונית:

 

 

וכמובן - בל נשכח להחמיא לאטרקציות מקומיות, עדיף מסעדות (כולל גם כאלו שנשרפו עד היסוד אך לפני יומיים-שלושה):

 

אפילו ניסוי כימי מסוכן ביצעו כאן - חיברו (פעמיים!) לאילת את צמד המילים "מחירים שפויים", מבלי לחשוש לפיצוץ מסוכן וקריסת כל הכתבה כולה מעוצמת הכשל הלוגי:

 

ואי אפשר כמובן בלי להתייחס בסיכום למתחרה העסקי הגדול, כי בסופו של דבר - למה "לשבור את השיניים ביוונית רצוצה", אם אפשר להישדד קרוב לבית, ועוד בעברית צחה?

 

 

 

03/08/2016