24.04.2024
 
נא להכיר: לפלנד

 

 

 

נא להכיר: לפלנד

 

שירות חדשות תיירות

 

למה לבחור לטייל בלפלנד? ובכן, יש כמה סיבות לטובות למה כדאי לכם לנסוע לחבל ארץ מופלא זה: האור בלפלנד, הבטיחות של טיול בלפלנד, הניגודים, השקט, וגם פינה שלווה ורגועה בעולם הסוער שלנו.

 

האור בלפלנד

בוודאי כבר שמעתם על הקסם של אזור שלו זה, הזוהר הצפוני. טיול בלפלנד - בין אם באופן עצמאי או במסגרת אותם טיולים מאורגנים ללפלנד - הוא פשוט חוויה ייחודית. הלילות הלבנים במשך מאה ימים ולילות של שמש בצהרי הלילה. ובחורף, מספר שווה של ימים ולילות שבהם הירח והזוהר הצפוני מולכים בשמיים במקום השמש. לפלנד היא ארץ של ניגודים. במשך עונות השנה השונות תנאי האור בלפלנד משתנים מאוד, מלילות לבנים בעונת הקיץ ועד לימים ארוכים וחשוכים ללא שמש בעונת החורף.

 

לפלנד, חבל ארץ בטוח

למה בכלל כדאי להרחיק ולנסוע כל כך רחוק עד לפלנד? ובכן, בחירה בנסיעה ללפלנד בימים אלה יכולה להיות בעדיפות ראשונה ולו רק בגלל שמדובר במקום שהוא פשוט בטוח למטיילים. תוכלו ליהנות מהחופשה שלכם בלי לחשוב על טרוריסטים ופצצות. רק העיפו מבט מהיר במדד השלום העולמי ותמצאו סיבות נוספות בגינן כדאי לבקר בלפלנד.

אנשי לפלנד, הנקראים סמי, חיים בארבע ארצות שונות: פינלנד, נורבגיה, רוסיה ושוודיה. לפלנד היא גם ארץ האיילים, בה אתם יכולים לפגוש בעלי חיים אלה כמעט בכל יום. לפעמים תוכלו גם לראות איילים רבים בבת אחת.

 

הניגודים בלפלנד

הנוף בלפלנד מלא ניגודים. אם מגיעים דרך פינלנד, נוסעים בדרך שבה הנוף שטוח יחסית, עם יערות עצי מחט, אגמים ונהרות מכל עבר. בשוודיה הנוף דומה למדי כאשר נכנסים ללפלנד מדרום. תוכלו לפגוש את הגבעות והיערות ואת הנהרות הרחבים הרבים שצריך לחצות. בלפלנד הנורבגית חוף סלעי ופיורדים. באזור זה נהרות גדולים, וככל שמעמיקים פנימה הנוף משתנה למישורים ולאגמים.

האקלים הקר מפוצה על ידי ניגוד אחר. לאורך החוף הארקטי בלפלנד עובר זרם הגולף אשר שומר על טמפרטורות גבוהות יחסית. אף אחד מהפיורדים בלפלנד אינו קופא בעונת החורף - עובדה מדהימה כשלעצמה אם משווים זאת לאותו קו רוחב באלסקה ובקנדה. האקלים בלפלנד מאפשר לבנות פסלים מדהימים משלג כמו למשל פסל של כלב לאפי.

 

השקט בלפלנד

לפלנד מאופיינת באווירה של שלום, רוגע ושקט. היער השקט, האוקיינוס הארקטי הרוגש, הדממה של השלג - אין שום דבר אחר שמשרה דממה כמו שלג. ולכל אלה הוסיפו את ציוצי הציפורים שנודדות כל הדרך מדרום אפריקה או הולנד. יש אנשים שאפילו טוענים שהמקום כל כך שקט עד שהם יכולים לשמוע את הזוהר הצפוני...

 

לפלנד שונה מכל מקום אחר

אם אתם אנשים שאוהבים אתגרים, תוכלו למצוא אותם בלפלנד למכביר. ואם אתם מחפשים מקום שבו תהיו לבדכם, אתם יכולים לשוטט במשך ימים מבלי לפגוש אף אחד מלבד איילים וחיות בר.

לא משנה מה ראיתם או חוויתם בעבר, בלפלנד תוכלו למצוא דברים חדשים, חוויות חדשות, דברים לדבר ולספר עליהם במשך שנים רבות.