29.03.2024
 
אביב נוסח אנטליה

 

 

 

אביב נוסח אנטליה

מאת יונתן ישראל*

למרות האביב הטורקי וההפגנות הנמשכות נגד הממשלה באיסטנבול ובאנקרה, אנשי התיירות בישראל מדברים באופטימיות על הסיכויים שהריביירה הטורקית תחזור להיות יעד מועדף של הנופשים הישראלים. בכירים בענף אמרו ל"חדשות תיירות" כי לדעתם ההפגנות לא יעצרו את תנועת התיירים המתחדשת מישראל, וכי "אין בעיה לחזור לטוס למועדוני הכל כלול המפוארים".

גם התיירנים בטורקיה נשמעים אופטימיים. כך, לדוגמה, מארגן התיירות המקומי אומוט קרטפה, שמספק כבר שנים רבות שירותים לתיירים מישראל, מדגיש שהישראלים רצויים מאוד במלונות ובשווקים של אנטליה. לדבריו, בחודשיים האחרונים ניכרת עליה בהזמנות של ישראלים לקלאבים ולמלונות הכל כלול באנטליה, ועם הזמן המספרים ילכו ויגדלו.

קרטפה אומר בעברית רהוטה, אותה למד במהלך עבודתו מול הסיטונאים הישראלים, כי הישראלים נהנים מאותה רמת ביטחון שממנה נהנים התיירים שמגיעים ממדינות אחרות. "באנטליה לא מבדילים בין תייר מגרמניה או מרוסיה לבין התייר הישראלי," מדגיש קרטפה.

קרטפה מציין גם את הקצב המסחרר של בניית המלונות והקלאבים לאורך חופי מפרץ אנטליה, בערים קונדו, לארה, בלק וסידה. רק בשלוש השנים האחרונות נפתחו למעלה מ-50 מלונות חדשים באנטליה.

ואכן, בראשית החודש, במסגרת סיור עיתונאים של שלוש חברות תיירות גדולות - קווי חופשה, שיזמה את הסיור, השטיח המעופף וקשרי תעופה - התרשמו נציגי התקשורת הישראלית מקרוב מהמיגוון העשיר של המלונות וכפרי הנופש שאנטליה מציעה לתיירים. ניתן למצוא כאן מבחר שנותן מענה לכל סוגי הנופשים: זוגות, משפחות וקבוצות. המלונות מספקים את כל הצרכים של הנופשים, כולל בריכות שחיה ענקיות, חופי ים, ארוחות עשירות, ספא, ברים, מופעי לילה, מתקני ספורט. וכמובן (זה אולי ברור, אך למען הסר אפס קצהו של ספק) נאמר בכל זאת : הכל כלול, הכל מכל כל. כאן, בריביירה הטורקית, המציאו את השיטה, כאן הנופשים הישראלים התאהבו בה, ורק כאן היא פועלת בלי חוכמות ובלי הנחות.

הנה, על קצה המזלג, רשימה מדגמית על מספר מלונות וקלאבים שממחישים במה דברים אמורים. למי שמתחשק להתפנק במיוחד ולהתרשם מהפאר והעיצוב המושקע שמציעים המלונות המהודרים, מציעים הטורקים כמה וכמה כאלה:

- ראש וראשון לכל אלה הוא מלון "מרדן" החדש בלארה, שנבנה על ידי אוליגרך יהודי מאזרביג'אן בהשקעה של לא פחות מ-1.4 מיליארד דולר (!), בסגנון של מקדשים מהמזרח הרחוק. כבר בכניסה המהודרת למלון קשה שלא להבחין בגובה העצום של התקרות, המעוטרות ביצירות אמנות. חדרים בקלאב גדולים ומפנקים והשטחים הציבוריים כוללים מספר בארים ומסעדות גורמה ובריכה ענקית שלא ניתן לראות את הקצה שלה בעין בלתי מזויינת.

- מלון מפואר אחר בסגנון די דומה הוא "רויאל ביץ'", גם הוא בלארה. גם במלון זה הכל במימדים ובהיקפים עצומים - הבריכה, המסעדות, הבארים, הריהוט ויצירות האמנות המושקעים. אבל מה שמרשים במיוחד במלון זה הוא גודלו של החדר הזוגי הבסיסי ביותר במלון: מדובר למעשה בחדר ענק, כ-50 מ"ר, כשבכל מלון אחר חדר בגודל כזה יכול לארח זוג עם 2 ילדים לפחות.

- ישנם גם מלונות מפוארים בסגנון אחר, שקטים ורגועים יותר. מלון "גלוריה" בבלק, למשל, טובל כולו בתוך יער ובשטחים הענקיים שהוא כולל ישנם מגרשי גולף עצומים. אגב, אם כבר מגיעים לשם, נא לא להחמיץ את מסעדת הדגים שהמלון מפעיל.

- במלון "ריקסוס פרימיום", גם הוא בבלק, מלבד חדרי המלון היפים האחרים, יש וילות מדהימות באזורים פסטורליים של המלון עם בריכה צמודה לכל וילה.

- אחרון המלונות המפוארים ברשימה מידגמית זו הוא מלון "קונקורד" בבלק, שכולל בשטחו הבלתי נתפס גם נהר הזורם בו לאורך מספר קילומטרים. אורחי המלון יכולים לקחת קרוז בספינה מהנהר לחוף הים, ללא כל תשלום נוסף (הכל כלול, אמרנו כבר?).

אנטליה מציעה, כמובן, גם חופשות לכל המשפחה עם המון אטרקציות מדהימות לילדים. בחלק מהמלונות יש מתקנים בכמות ובמיגוון שמציעים הסופר-לנד והלונה-פארק שלנו ביחד. כאלו הם המלונות "טיטניק" וכן מלון "דלפין אימפריאל" שבלארה.

לקינוח סקירת פרק המלונות, כדאי לדעת שאנטליה מציעה גם מלונות בסגנון שדומה ומזכיר כפרי נופש שקטים וסולידיים. מלונות אלה מתאימים בעיקר לאנשים בעלי מודעות חברתית שעלולים להירתע מכל השפע והפאר שמציעים חלק מהמלונות באנטליה. מלון כזה הוא "בארוט לארה" - אין בו בריכה ענקית, גם לא מתקני ילדים רעשניים, מסעדות גורמה או יצירות אמנות על כל צעד ושעל. במקום כל אלה המלון הזה מציע, ובשפע, חדרים נעימים, צמחיה משגעת והרבה, הרבה, הרבה שקט, שלווה, ראש קל ונקי. בקיצור, מנוחה אמיתית.

ואחרי הקינוח, הנה הדיז'סטיף (היין שלאחר הקינוח) לישראלים שלא יכולים בלעדיו - כלומר הקניות. ובכן, קודם כל לשאלת השאלת: איך מקבלים אותנו, הישראלים, בשוק באנטליה? התשובה במילה אחת: נהדר. הסוחרים בבזאר המרכזי בעיר לא שכחו עדיין את שפת הקודש והם נענים בחדווה לאתגר ההתמקחות שאנחנו מציבים בפניהם. הכל כמו פעם, מה שהיה הוא שהווה.

והאיכות? כמו תמיד, תלוי אצל מי קונים ובכמה. בדרך כלל העיקרון הוא לפי המשוואה המעצבנת: ככל שהמחיר גבוה יותר כך גם עולה איכות המוצר. אבל לאנשים הפשוטים, כמוני למשל, שחיקויים עבורם הם דבר נאצל, השוק הוא סוג של גן עדן. הכל יש פה, אף מותג לא מקופח, כל מותג זוכה לזיוף מכובד משלו.

___________________________________________

* המחבר היה אורח חברת "קווי חופשה"