19.04.2024
 
חופשה משפחתית במדריד

 

 פארק הקולנוע האחים וורנר, מדריד

 

חופשה משפחתית במדריד

 

מאת חגי רוזן

אפשר לומר שמדריד היא אחד היעדים היותר ידידותיים באירופה לילדים. ילדים ובני נוער מתקבלים בברכה במרבית המקומות הציבוריים והם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום. לנסיעה לעיר מרכזית כמו מדריד יש מספר מגבלות טבעיות כמו צפיפות ותחבורה מרעישה, אבל מדריד מציעה גם מספר חוויות ייחודיות.

שדה התעופה באראחאס הוא שדה מרכזי שבו אמנם 5 טרמינלים, אבל קל מאד לנווט בהם. היציאה משדה התעופה למרכז העיר היא פשוטה וניתנת לביצוע בשלושה אופנים: מכונית שכורה, מונית או תחבורה ציבורית. כל השלטים וההנחיות מופיעים בשתי שפות ספרדית ואנגלית. כמובן שאם אתם נוסעים במסגרת טיול מאורגן לספרד החברה היא זו שתדאג לכל אמצעי התחבורה של הקבוצה בספרד.

 

תחבורה

כמו בערים מרכזיות אחרות גם התנועה בכבישי מדריד היא איטית והחניה מצומצמת. לכן, מומלץ לנוע בעיר במטרו או באוטובוסים. אם רוצים לצאת מחוץ לעיר, יש מספיק חברות להשכרת רכב במדריד. מערכות האוטובוסים והמטרו הן אמינות מאד ובאופן כללי מודרניות, בטוחות ונקיות. אל תופתעו אם תיתקלו בפקקי תנועה בשעות הלילה המאוחרות, כי העיר סואנת בכל שעות היום והלילה.

מדריד מציעה מגוון מפתיע של אטרקציות כמו:

  • פארק הקולנוע של האחים וורנר Warner Bros Movie Park - פארק שעשועים במתכונת אמריקאית טיפוסית. פארק זה דורג בסקרים רבים כפארק השעשועים האירופי הטוב ביותר. ניתן להגיע אליו עם רכבת מתחנת אטוצ'ה Atocha.

  • פאוניה Faunia - פארק של צמחים ובעלי חיים יבשתיים וימיים, כולל דולפינים ואטרקציות רבות נוספות. ביקור באתר זה נחשב לבחירה הטובה ביותר לגילאי 15-6.

  • גן החיות של מדריד ופארק האטרקציות Parque de Atracciones ממוקמים בתוך קאסה דה קמפו Casa de Campo.

  • אם הילדים אוהדי כדורגל מומלץ לבקר באצטדיון סנטיאגו ברנבאו. נסו את בית הקפה "ריאל קפה" ברמבאו שמציע אוכל טעים במחירים נורמאליים עם תצפית מעולה על האצטדיון. במרכז המסחרי שצמוד לאצטדיון נמצאת החנות הרשמית של ריאל מדריד. אם תרצו תוכלו גם לרכוש כרטיסים למשחק. אגב אפשרויות אלה פתוחות גם בפני חברי קבוצה של טיול מאורגן לספרד.

  • אם יורד גשם מומלץ לקחת את הילדים למוזיאון אמריקה Museo de America. מוזיאון זה מציע פעילויות לילדים, דגמים שונים ותערוכות מעניינות לילדים.

  • בפארק רטירו Retiro Park יש אגם שבו ניתן לשכור סירות פדלים. זהו פארק עמוס וסואן בעיקר בסופי שבוע, ומבקרים בו תיירים רבים ואומנים שונים. זהו מקום מצוין להירגע מהעיר הגדולה.

  • במדריד יש מוזיאון תעופה יוצא דופן. הוא לא רק מציג מטוסים עתיקים, אלא גם מטיס אותם אחת לחודש עבור המבקרים. בכל יום ראשון, הראשון בחודש בשעה אחת בצהריים, ניתן לראות את המטס.

 

 

לאכול במדריד

מדריד היא ביתם של שווקים רבים שבהם ניתן לאכול מאכלים שמגיעים מכל רחבי ספרד.

יש שווקים יוקרתיים יותר כמו מרקאדו סן מיגל Mercado San Miguel שנמצא ליד פלאזה מאיור Plaza Mayor. שווקים אחרים עממיים יותר, כמו שוק אנטון מרטין Anton Martín market. שוק הדגים לבדו מספק סקרנות רבה לילדים רבים.

מדריד מפורסמת בזכות מגוון המסעדות והברים שבה. בטיול עם הילדים כדאי להיכנס לטוני רומאס, Tony Romas או הרד רוק קפה Hard Rock Café, שהם רשתות מזון מפורסמות. מומלץ גם לנסות לאכול באחת ממסעדות הרשת וויפס Vips, שמציעה תפריט איכותי לילדים. ניתן למצוא רשת זו בכל רחבי מדריד.

 

 

מחוץ למדריד

מדריד מוקפת גם בערים נפלאות כמו טולדו או סגוביה שבה יש טירה גדולה ואמת מים שמתאימה לביקור של ילדים. ניתן להגיע אליה בקלות ברכב שכור, ברכבת או באוטובוס.

אם עורכים טיול עם ילדים בחודשי האביב, במאי או ביוני, אסור להחמיץ את ארנחואז Aranjuez שמפורסמת בזכות התותים. אלה מכם שאוהבים תותים, חפשו את רכבות התותים. ואם אתם כבר בארנחואז אל תדלגו על הארמון הנהדר ועל גניו המטופחים.