19.04.2024
 
דיסני קרוז - גם דיסני, גם קרוז

 

 

דיסני קרוז, גם דיסני וגם קרוז

 

מאת נגה הראל

כאשר החורף, הרוחות והגשמים מכים בנו ללא רחמים, כאשר בניו-יורק הטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס, הקיץ בקצה הדרומי של ארה"ב בעיצומו. זאת הסיבה להיצע הגדול של הפלגות היוצאות בחודשי החורף לבאהאמס, לקאריביים ולאיים האחרים הסמוכים. הפלגות אלה יוצאות בדרך כלל ממיאמי בכמה מסלולים: לאיים הקאריביים המערביים, כולל מכסיקו, ולאיים הקאריביים המזרחיים, כולל סט תומס, סן חואן ופורטו ריקו. הפלגות אחרות יוצאות לאיי באהמה, דרומית-מזרחית למיאמי שבפלורידה. הכל לפי מספר ימי ההפלגה, בדרך כלל בין שלושה לשמונה ימים.

מה כבר אפשר להספיק? מסתבר שהרבה.

 

עלינו במיאמי על הספינה "Wonder" של Disney Cruise Line. כן, אותו דיסני של פארקי השעשועים, הסרטים המצוירים, והדמויות הידועות של מיקי מאוז, מיני מאוז, דונאלד דאק ורבים אחרים. מסתבר שיש דיסני גם על הים. ספינה זו היא אחת מארבע ספינות (Wonder, Magic, Dream, Fantasy) שיש לחברה לשיט תענוגות המיועדים למשפחה כולה ובעיקר לילדים. הספינה מיועדת ל-2,700 נוסעים ועוד כ-950 אנשי צוות. ההפלגה בספינות של דיסני מעניקה הנאה כפולה ומכופלת. גם ביקור ביעדי תיירות אטרקטיביים וגם תוכניות בידור לכל הגילאים על סיפוני האוניה. ספינה ללא הפסקה.

יצאנו כאמור, ממיאמי לעבר הנקודה הדרומית ביותר בארה"ב, אל קי ווסט. שרשרת איים היוצאת ממיאמי דרומה, ומגיעה די קרוב לקובה, כאשר האי הדרומי ביותר, בקצה שרשרת האיים, הוא האי קי ווסט.

זהו אי מקסים שמושך אליו המוני תיירים והוא ידוע בעיקר תודות לסופר הידוע ארנסט המינגווי שהתגורר בו תקופה ארוכה ובו כתב חלק מן הספרים הידועים שלו. אתר ידוע נוסף באי הוא ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר הארי טרומן, בית ששימש כמקום נופש ומפגשי עבודה גם לנשיאים שבאו אחריו. העיר משופעת במוזיאונים ואתרים מעניינים נוספים. ניתן לסייר בעיר ברגל, רכבות חשמליות קטנות וגם בכרכרות סוסים. בתי עץ קטנים ונמוכים הצבועים לבן, מלונות קטנים ופנסיונים, רחובות שקטים, ככרות ומרכזי קניות מפוארים, חנויות המציעות מגון רחב מוצרים, בתי קפה, מסעדות. הכל נקי, שליו ומטופח. כאילו הזמן עמד מלכת ועוד לא זז מאז המחצית הראשונה של המאה שעברה. מעל לכל - מזג האויר. אביב תמידי, חמים ונעים.

למחרת הגיעה הספינה אל נסאו, בירת איי בהאמה והעיר הגדולה שבקבוצת האיים הזאת. עיר ציורית שרבים מבתיה העתיקים צבועים ורוד פסטל. העיר ידעה ימים טובים יותר בעברה, כאשר היתה בירתם של שודדי הים. מזג האויר הטרופי הנעים, חופיה הזהובים ומי הים הצלולים מושכים אליה עשירים ומפורסמים. עד גילויה של אמריקה ע"י קולומבוס חיו באיי בהאמה רק אינדיאנים. במהלך השנים תושבים מלאומים שונים הגיעו למקום, ספרדים, אפריקנים, צרפתים, אנגלים ואחרים והרב גוניות הזאת היא שמאפיינת היום את תושבי איי בהאמה. האטרקציה התיירותית הידועה כאן היא "אטלנטיס", מתחם תיירות אקסקלוסיבי על אי סמוך אליו ניתן להגיע במעבורת. זהו מלון יקר ויוקרתי , שלצידו התפתחה אטרקציית תיירות המושכת אליה מבקרים רבים. פארק מים, אקווריומים, תצוגה מרשימה של דגים ובעלי חיים ימיים וכדומה. הכניסה לאקווריומים, לפארק המים ולמתקנים השונים כרוכה בתשלום והמקום מושך אליו מבקרים רבים.

סיבה טובה נוספת להגיע אל נסאו - קניות. המקום הוכרז כמקום הפטור ממסים והתיירים נוהרים אל החנויות המפוארות ברחובותיה הראשיים של העיר. חנויות ביגוד ואופנה של מעצבים ידועים, חנויות תכשיטים ויהלומים, בשמים וקוסמטיקה עוד ועוד. דיוטי-פרי אחד גדול.

היום שלאחריו היה יום כייף. גמרנו עם ההתרוצצויות ועברנו לספורט ימי ולבטן-גב. מסתבר שלדיסני יש גם אי פרטי אליו מגיעות הספינות במהלך ההפלגה. זהו Castaway Bay אתר תיירות שהקימה חברת דיסני על אי בלב ים. באי נבנה נמל מים עמוקים המאפשר לספינות הגדולות לעגון בתוכו. על האי גם הוקמו מסעדות, קאבאנות, שמשיות, כסאות נוח וגם פארק מים עם מגלשות. מי שרוצה יכול גם לשכור אופניים ולטייל ברחבי האי, גלשנים, ציוד צלילה ועוד ועוד. קרוניות מסיעות את הנוסעים מן הספינה וברחבי האי. חופי הים הלבנבנים והמים הכחולים-טורקיזיים ממגנטים אליהם את הנוסעים. הספינה מתרוקנת מנוסעיה המתפלשים על החול הרך. שלושה מרכזי נופש הוקמו על האי. שניים מהם מיועדים לכל המשפחה והאחד, היותר מרוחק, מיועד אך ורק למבוגרים החל מגיל 18. להרף עין עברה מחשבה כחולה בראשי כי זהו חוף המיועד לנודיסטים, אך הווית השיט בחברת דיסני החזירה אותי אל המציאות. כמו גם בספינה, ישנם שטחים ואירועים המיועדים רק למבוגרים, כדי להעניק להם את השקט ואת השלווה למי שאינו חפץ בפעילות לכל המשפחה. לא חוף נטול בגדים, אלא חוף נטול ילדים ורעש.

מסתבר שהאי הזה מהווה אטרקציה המבוקשת על ידי הנוסעים וספינות של דיסני פוקדות אותו כמעט כל יום. ישנן הפלגות הכוללות שני ביקורים באי הזה במהלך הפלגה אחת והנוסעים מתענגים על יום כיף ביבשה, כאילו יצאו לנופש במלון הנמצא על אי אקזוטי. כשהספינה עוגנת וממתינה בצד, כל האקשן עובר אל האי המצויד ומותאם לאירוח אלפי נופשים המסתערים עליו בבת אחת. תימרות עשן ממתקני הגריל וריח של בשרים על האש על פותחים את התיאבון. במסעדות אפשר ליהנות - חופשי - ככל יכולתך - מכל הטוב שמביאה עמה הספינה. ממש חגיגה.

כמו שתי ספינות נפרדות על סיפוניה של ספינה אחת. ספינת הילדים וספינת ההורים. אולמות ואירועים תוססים וצבעוניים לצעירים ואירועים שקטים וסולידיים לאלה שמעדיפים. כמקובל בכל הפלגה, מידי ערב מחולקת לחדרי האורחים תוכניה המפרטת את הפעילות של מחר, אלא שבניגוד לספינות אחרות, בספינות של דיסני התוכניה מפרטת פעילויות החל מהשעה 8.30 בבוקר ועד חצות, בהתאם למה שמתאים לילדים, למשפחה כולה או למבוגרים בלבד.

ההפלגה מתחילה כאשר הספינה יוצאת מן הנמל בליווי מופע של דמויות דיסני ומוזיקה ידועה מן הסרטים. למחרת התקיים ערב פיראטים ושודדי ים, כאשר כל אנשי הצוות והאורחים מחופשים, בסיומו נערך מפגן זיקוקי דינור מרהיב. לדברי גורמים בחברה, זוהי חברת הספנות היחידה העורכת מופע זיקוקי דינור ססגוני על הסיפון. דיסני היא גם החברה היחידה המקרינה מסרטיו של וולט דיסני במהלך ההפלגה. בצידה האחד, ליד בריכת השחייה ומתקני השעשועים לילדים מוקרנים כל ערב על מסכים גדולים מבחר מסרטי הילדים של דיסני ובצידה השני של האוניה, ליד בריכת השחייה למבוגרים, באזור השקט, גם כו מוקרנים סרטים, הפעם למבוגרים.

אחת התופעות שמפתיעות תמיד מחדש, היא תאוות הצילומים הפוקדת את הנוסעים ברגע עלייתם לספינה. תורים ארוכים משתרכים בהמתנה לצילומים ורכישת התמונות, הכרוכה בהוצאה כספית גדולה. בכל ספינה נמצא צוות צלמים מקצועי המלווה את הנוסעים בכל מהלך ההפלגה וגם על היבשה. האפשרות להצטלם בחברת הדמויות של דיסני מגבירה ומגדילה את הרצון להנציח את הרגע, ותורים ארוכים מתפתלים בהמתנה כדי לעמוד מול המצלמה.

ההוויה כולה היא כבעולמו של וולט דיסני. הדמויות, הבובות, הצבעים, הצלילים. החוויה המוכרת והכל כך אהובה של דיסני וורלד ודיסני לנד, עכשיו גם ב"דיסני קרוז". שיט תענוגות וגם ספינת הרפתקאות, מבית היוצר של דיסניוורלד. על זה נאמר, פעמיים כי טוב.