26.04.2024
 
האיים המלדיביים: אם יש גן עדן

 

האיים המלדיביים: אם יש גן עדן

 

מאת שלומי ברק*

כשאלוהים הרים את מטה הקסמים ליצור את כדור הארץ נשרו ממנו טיפות ראשונות, מבכירות. מטיפות אלו נוצרו האטולים של האיים המלדיביים.

מרקו פולו תיאר את המלדיביים כ"פרח האיים ההודים". יש המאמינים שהאיים המלדיביים הם המגרש הפרטי של בורא עולם וכל צבא השמיים, התפאורה המושלמת לאדם וחווה: שמש, חול, ים ואלף איים מקסימים כמו בסיפורי רובינזון קרוזו.

האיים המלדיביים נוצרו בזכות 26 אטולים טבעיים - הצטברות של שוניות אלמוגים - הפזורים על שטח של כ-90,000 קמ"ר. על פסגות האטולים מבצבצים 1,192 איים טרופיים המוקפים שוניות אלמוגים ובעלי חופים לבנים וטהורים. עוד לא נוצר חיישן מצלמה היכול לקלוט ולהכיל את מגוון ועומק הצבעים של המים ספקטרום אינסופי של טורקיז, תכלת וכחול.

הגלויה המלדיבית אינה שלמה ללא הצמחייה הטרופית השופעת באי וטבעת מגוננת של עצי קוקוס המקיפה את האי, הניצבים בהדרת כבוד, ומשתקפים על פני מים צלולים וזכים.

המלדיביים הם היעד האידיאלי שבו שתי הקלישאות - רומנטיקה וזוגיות - מקבלות משמעות וחיים חדשים. אם כל חייכם פינטזתם על אי בודד, קשה מאוד שלא להתאהב בייחודיות של המקום המשלבת רוגע והרגשת החיים הטובים. חופים שנראו כאילו יצאו מגלויה, בתוכם בטבעיות בתי מלון מפנקים ייחודיים, חלקם בנויים על כלונסאות צפים כרפסודה מעל המים, בהם ספא מפנק במיוחד עם כל האפשרויות והאבזור המודרניים המתקדמים ביותר. כל האיים מוקפים בשוניות אלמוגים אשר מונעים מהגלים והרוחות החזקות מלהגיע לאיים ולפגוע בהם. מעבר ללגונה, זה מגרש המשחקים המובחר של צלילה וגלישה מכל העולם צוללנים וגולשים אשר באים לתפוס גלים.

 

דמיון מודרך

כ-100 מהאיים משמשים כריזורטס, מלונות נופש שלכל אחד קסם וייחוד משלו. תדמיינו אי טרופי אקזוטי מוקף טבעת של שונית אלמוגים שמערסלת את האי ומהווה חממה ובית גידול למאות דגים מרהיבים. שוניות חיות המתחדשות באופן טבעי ומשמשות לבמה שהשחקנים הראשיים הם הדגים ואילו אתם בחרתם להיות הקהל שחי את הבריאה ולהפוך לחלק ממנו.

נמשיך את החלום. האי עצמו משמש כריזורט. אל תצפו למבנה מרכזי גבה קומה ומנוכר לסביבה כי אם לבקתות מפוארות ברמות ובגדלים שונים. מרכז האי, הלב הפועם של האתר הוא מתקני הריזורט, חדרי אוכל, הספא, מרכז ספורט, טרקלינים, בארים ומסעדות. ואילו בטבעת ההיקפית בקתות האירוח שלכל אחד חלקת אלוהים, פיסת שמים וחוף ים פרטי משלה. להשלמת האווירה לכל בקתה פינות ישיבה זוגיות, ג'קוזי וספות זולה מפנקות.

 

דיג וספארי

לקראת אחה"צ יצאנו להפלגת דייג בשקיעה. הקרסים הושחזו הפתיונות נערמו וכולנו הפכנו לדייגים. אתר הדיג במרחק חצי שעת הפלגה עד למקום שופע דגה. הדגים המורעבים שמחו לקראת הפריירים שבאו להאכיל אותם בבשר טונה דשן. זורקים חכות ומתפללים לטוב, מרגישים את הנגיסות וחושבים על ארוחה דשנה שעולה בחכה. העלאת החכה והמפח נפש הכרוך בקרס גלמוד מאתגרת לניסיונות נוספים. הצוות המקומי שהפכנו עבורו להצגה הטובה בעיר מגלה תושייה ומלמד אותנו את רזי המקצוע, רגע המשיכה, וכמו כל דבר בחיים התזמון הוא הסוד.

למחרת, אחרי שמילאנו כרסינו בשלל דגים ופירות ים, יצאנו לספארי שנירקול לנסות חווייה מתקנת - צלילה בריף מרהיב עם דגים בשלל צבעים וגדלים. העוגן הורם וההפלגה יצאה לדרך. היה מנוי וגמור איתנו להרשים את הצוות המקומי ולהוכיח לו שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים, בייחוד אחרי אמש, כשעוררנו גיחוך בנסיונו הדיג הכושלים. לפיכך לבשנו אשרת פנים של מביני עניין בצלילה ושנרקול. המסכות הותאמו, בדיקות אחרונות של אטימות שנורקלים, סנפירים - וקפיצה אלגנטית למים.

השונית מרהיבה ביופייה, הכל בה חי, ולאט לאט הפכנו לחלק מצוות ההווי של שוכני האוקיינוס. מפגש עם כרישים מקומיים עורר בנו כמה הסתייגויות, אז העדפנו להתיידד עם טריגונים, חתולי הים שנראים כמו מפציץ חמקן, עטלפים תת ימיים עם מוטת כנפיים מעוררת כבוד. השנירקול עורר את הקיבה, והצוות בתיזמון מושלם דאג לנו לפירות טרופיים בטעם אחר ושייקים של מיצים טבעיים.

 

ניואנסים חשובים

תקציב - כדאי לדעת שבתפירת החבילה למלדיביים יש לדעת בדיוק את התקציב של הנוסעים. ישנם איים ברמה של החל מ-4 כוכבים ועד 5 כוכבים. המחירים בהתאם. גם בסיס האירוח משפיע על המחיר, החל מלינה וארוחת בוקר, דרך חצי פנסיון או פנסיון מלא ועד לאופציה החביבה על הישראלים - הכל כלול.

מביני עניין ומנוסים יודעים להמליץ על מינימום חצי פנסיון. המתימטיקה של חוק הכלכלה הבסיסי במלדיביים פשוטה מאוד: אתה נמצא באי בודד שכולו בית מלון, אין אופציה לצאת לגיחה לעיר או לשוק מקומי כדי להשלים קניות וצרכים. ולכן המחירים הנגבים בבתי המלון הם יקרים להחריד - על שתייה, ארוחות, טיפולים וכדומה.

העברות - מיקום האי שבו מתאכסנים משפיע גם על מחיר ההעברות. איים הנמצאים במרחק הפלגה קצרה מעיר הבירה מאלה זולים יותר מהאיים המרוחקים, שאליהם יש להגיע במטוס ים. אגב, טיסה במטוס ימי היא חוויה ייחודית.

האיים המרוחקים מהציוויליזציה נחשבים לאקזוטיים יותר ופראיים, לעומתם הקרובים הם יותר ממוסחרים.

פעילות - מגוון הפעילות שמבקשים הלקוחות מכתיב את הבחירה של האי והמלון. ישנם איים הידועים כיעדי גלישה, לעומתם ישנם איים שהצלילה היא המוטיב המרכזי וישנם איים בהם הספורט הימי הוא המטרה.

מה מתאים למי - מאפייני הנוסעים מכתיבים איזה אי לבחור. יש איים שמיועדים בעיקר לזוגות בירח דבש, ישנם איים שמתאימים לזוגות מבוגרים יותר המעוניינים בחידוש נדרי הזוגיות וישנם כאלו שהאטרקציות בהן פונות לכל המשפחה.

מידע חשוב - המטבע העובר לסוחר במלדיביים הוא דולר ארה"ב. מזג האוויר מתחלק לשתי עונות: העונה היבשה (מנובמבר עד מרס) והגשומה (אפריל עד אוקטובר). בעונה הגשומה הגשם יכול להימשך מכמה דקות ועד מספר שעות. הטמפרטורה ביום: 30-38 מעלות עם לחות של 70%. שעון הזמן במאלה הוא ישראל +3 ובאיים +4. אסור להכניס שתייה חריפה למלדיביים

 

רצים לספר לחברה

הספורט הלאומי המפורסם "לרוץ לספר לחברה" התאים את עצמו לעידן הטכנולוגי. היום כבר לא צריך לרוץ ממקום למקום, מספיק שאתה מצוייד בגדג'ט המתאים. מסתבר שעידן האדיוקשיינלים שבו המשתתפים יושבים במעגל למינגלינג ומדסקסים על דא ועל הא בפרלמנט של סוכני נסיעות כבר עבר מן העולם. במלדיביים מצאנו את עצמנו יושבים במעגל חברתי אבל כדי לתקשר בינינו לבין עצמנו, ובינינו לעולם החיצוני, השתמשנו בסלולרי. הפכנו לנרקומנים בגמילה שבעורקיהם זורם דם ה-WIFI, ובכל מקום התחרות היתה מי מתחבר ראשון לרשת האלחוטית. הכוכב ללא עוררין הוא whats up, אותה אפליקציה שמאפשרת לנו לשתף את הקולגות ואפילו את השותפים לחדר בתמונות שצילמנו ובחוויות המסעירות. צמוד אחריו, עם מדליית כסף - הפייסבוק, אותה רשת חברתית להעלאת תמונות וחוויות כשהאצבע כל שנייה על הדופק כמה לייקים קיבלנו. המרוץ אחר הלייק בשיאו. אגב, החוויות שעברו ברשת החברתית של ההתאחדות הניבו מייד לידים - פניות מסוכנים שנשארו בבית.

 

_____________________________

* המחבר הוא איש חברת מונה טורס