28.03.2024
 
נופש נוסח כרתים

 

 

נופש נוסח כרתים

מאת יוסי זילברמן*

 

יוון הופכת זו השנה השניה תחליף לטורקיה, כשאחד היעדים המרכזיים בה הוא האי כרתים, הגדול באיי יוון.

העונה התחילה וכבר מתבצעות טיסות ישירות לשתי הערים הגדולות: אירקליון (IRAKLION) שבמרכז החוף הצפוני וחאניה (CHANIA) באזור הצפוני מערבי של האי.

אלון סיון, מנהל השיווק בחברת קווי חופשה, אומר כי בתי המלון וספקי השרותים ביוון התאימו עצמם לכמה ממאפייני הדרישות של הצרכנים הישראלים, כמו חדרים למשפחות, מתקני שעשועים לילדים ובסיס אירוח של "הכל כלול". בסיור עיתונאים של סוף שבוע ארוך ביקרנו בכמה מבתי המלון המוצעים לקהל הישראלי במסגרת חבילות הנופש לעונה זו, המתחילה בכרתים באפריל ונמשכת עד סוף אוקטובר.

אפולוניה (APOLLONIA) - המלון שוכן בעיירה (AMOUDARA) כ-15 דקות נסיעה משדה התעופה של אירקליון לכיוון מערב. החדרים מרווחים דיים לזוגות ויש גם חדרים למשפחות עם שני ילדים.

למלון שתי בריכות שחיה וחוף ים פרטי ומסודר בטווח של כמאה מטר בלבד מהבניין המרכזי. במסגרת "הכל כלול" השתיה בבר היא חופשית לפי רשימה מפורטת כולל יין מקומי ומשקאות חריפים. כל הקומפלקס של המלון שוכן בתוך חורשה גדולה ומרשימה עם פינות פרחוניות ומתחמי מנוחה ירוקים לתפוס שלווה. ניתן לצאת לגיחות קצרות לעיר הסמוכה אירקליון.

סי סייד (SEA SIDE) - בראש הר גבוה בין עמקים ושדות עומד בית מלון, כחמש קומות, אשר לתיירים חדרים הוא משכיר. המלון החדש שהוקם לפני כשנתיים נמצא מעל הכפר איה פלגיה, כ-40 דקות נסיעה מערבית לאירקליון. זהו מלון יפהפה שייחודו במיקומו ובנוף הנשקף ממנו, הרים וכפרים והרבה ים. כל חדרי המלון פונים לים והוא מדורג בקטגוריה של חמישה כוכבים דה לוקס, לחדרים היותר יקרים צמודה גם בריכה מלבנית קטנה, בנוסף לשלוש הבריכות הכלליות.

החבילות לסי סייד הן על בסיס "הכל כלול". יש חדרי משפחה ומיני קלאב להעסקת הילדים. החדרים בנויים על צלע ההר באופן מדורג ולאלה שבפיסגה צריך לטפס במעלה ההר. מיקומו המיוחד של המלון, הנוף מסביב והריחוק היחסי מהעיר הופכים אותו למתאים לאלה המחפשים מנוחה ושלווה.

אקווילה (AQUILLA) - המלון נמצא באמצע הדרך בין אירקליון לעיר הגדולה חאניה שבמערב האי. הוא מדורג כחמישה כוכבים, יקר יחסית ובו 17 סוגי חדרים. המתחם כולו ירוק ומטופח, כולל כמה בריכות עם מי ים וחוף ים צמוד ומסודר. בנוסף לבניין המרכזי פזורים בתי מגורים קטנים יותר הנותנים תחושה של אינטימיות ורוגע. התפעלנו במיוחד משני המועדונים הבנויים בטוב טעם המספקים לילדים הקטנים מיגוון רחב של פעילויות וגם מנוחה ואוכל וזאת תחת השגחה מלאה, מה שמאפשר להורים קצת חופש לפעילות בלעדיהם.

במרחק של כמה דקות נסיעה בלבד נמצאת עיר המחוז רתימנו. בעיר נמל ורובע עתיק שנעים להסתובב ברחובותיו הצרים על בתים נמוכי הקומה והרבה הרבה חנויות מזכרות לתיירים.

ביקרנו גם בשני בתי מלון באזור הצפוני מזרחי של כרתים, כ-30-40 דקות נסיעה משדה התעופה של אירקליון:

סריטה (SERITA) - המלון אחרי חידוש ושיפוץ כללי ובו 276 חדרים, כל החדרים זהים לגמרי בגודלם ובציוד הפנימי שבהם אולם רק למחציתם נוף לים, והם יקרים יותר בכ-5 עד 10 אחוזים. יש גם חדרים למשפחות, במלון שלוש בריכות ובאחת מהן גם מגלשות מים, וחף ים צמוד. האירוח על בסיס "הכל כלול", משקאות קלים ויין מקומי ללא תשלום. לאוהבי היין - עדיף היין המקומי הלבן.

סנטידו אנטוסה (SENTIDO ANTHOUSSA) נמצא על חוף הים בעיירה סטאליס שליד העיר מוליו. במלון 212 חדרים, כולל חדרי משפחה רגילים וכפולים, שתי בריכות עם מי ים ובריכה נפרדת לילדים, המלון קרוב ביותר לחוף ים צבורי גדול ומסודר, זהו מלון המתאים למי שמחפש נופש עירוני, דהיינו - שילוב של נופש עם מרכזים מסחריים, בתי קפה ומסעדות ברחובות העיירה. משהו כמו רחובות הירקון ובן יהודה בתל אביב.

פעילויות: באנופוליס שליד אירקליון יש פארק מים גדול ובו כל המתקנים המקובלים ויש גם אקווריום למתעניינים. ההופעה המסורתית של הפולקלור היווני לתיירים מתקיימת ארבע חמש פעמים בשבוע באתר השוכן באזור כפרי וירוק, באתר הנקרא "כפר מסורתי" (TRADITIONAL VILLAGE). ההופעה כוללת ריקודים ומוסיקה יוונית, הרקדת הקהל וארוחה קלה מלווה במשקה האוזו. כל זאת במחיר של כ-40 אירו לאדם כולל הסעות מבתי המלון מהאזורים שבמרכז האי.

אתר תיירות פופולרי בשנים האחרונות הוא סינלונגה, ששימש כמבצר הגנה מפני פלישות במאות הקודמות. המקום התפרסם גם בכינוי "אי המצורעים", בעקבות הספר "האי של סופיה". מגיעים אליו בשיט קצר מהעיירה אלונדה. את אחר הצהריים אפשר לבלות בעיר היפה הסמוכה איוס ניקולאוס.

כן ניתן לשכור רכב ולטייל בכרתים לאורך החופים הצפוניים עם גיחות למרכז ההררי והכפרי של האי.

_____________________________ 

* המחבר היה אורח חברת קווי חופשה