29.03.2024
 
רודוס: הכל כלול, עם כל הפינוקים

 

רודוס: הכל כלול, עם כל הפינוקים

 

מאת עדנה קובי*

חופי התכלת של האי רודוס, הידוע גם בכינוי "אי השושנים", הולכים ותופסים את מקומם המרכזי במפת היעדים של הנופשים הישראלים. האי היווני הקרוב ביותר לישראל, טיסה של כשעה ורבע מנתב"ג, מסתמן כאחד משניים או שלושה יעדי הנופש העיקריים בקיץ 2011.

חופשה בסגנון בטן גב אפשר לערוך במקומות רבים אחרים, אבל רודוס מציעה גם מסלולי טיול, אטרקציות, וסיפור היסטורי תרבותי ייחודי.

קחו למשל את העיר העתיקה של רודוס. העיר שבקצהו הצפוני של האי משלבת בתוכה לא רק שווקים ססגוניים, טברנות ופאבים, אלא גם אוצרות ארכיאולוגיים. היא מוקפת חומה מרשימה המעידה על עברו המפואר של האי, שבשל מיקומו האסטרטגי נכבש על ידי כוחות רבים במהלך ההיסטוריה. במיוחד זכורים לטוב תקופת השלטון הוונציאני, שהותירה בעיר את סגנון הבנייה האופייני לוונציה, ותקופת שלטונם של אבירי סנט ג'ון, שהפכו את האי כולו למדינת אבירים.

לצד הארמונות העתיקים ניתן לראות בעיר גם ארמונות מהמאה ה-20, שנבנו בתקופת השלטון האיטלקי. מהתקופה העותומנית נותרו צריחי מסגדים מרשימים ולצידם כנסיות ביזנטיות וטירות גותיות המעוטרות באלמנטים ערבים. סמוך ל"שער החירות" נמצאים שרידיו של מקדש אפרודיטה, שנבנה במאה השלישית לפני הספירה.

חברת קווי חופשה מפעילה במהלך הקיץ טיסות שכר לאי רודוס ומציעה מגוון של חבילות נופש במלונות הבולטים של האי. להלן סקירה קצרה על כמה ממלונות אלה, כולם בדירוג חמישה כוכבים:

 

אמאטוס ביץ' (AMATHUS BEACH) - המלון ממוקם על חוף איקסיה, 3 ק"מ מהמרכז ומרחק קצר משדה התעופה.

במלון מרכז ספא, מכון כושר, בריכה פנימית וחיצונית, ג'קוזי סאונה. משחקים לילדים, ספורט ימי טניס וגולף בקרבת מקום. שבע מסעדות וברים הפזורים בשטחי המלון ושירות החדרים במלון  פעיל 24 שעות.

ארוחת בוקר בסגנון אמריקאי וארוחת ערב בסגנון בופה. במתחם הבריכה ישנה מסעדת טברנה שניתן לאכול בה ארוחת צהריים וערב בליווי הופעות חיות ומוזיקה.

החדרים מאובזרים בטלוויזיה וערוצי לווין, מיני בר, כספת, אינטרנט, מרפסת ומייבש שיער. במלון 337 חדרים, מהם 37 סוויטות. לרוב הסוויטת יש בריכת שחייה צמודה. המזמינים סוויטה יקבלו במחיר השהות טיפולי ספא חינם ומשקאות חריפים על חשבון המלון.

 

קוסטה לינדיה (COSTA LINDIA BEACH) - המלון ממוקם על "דגל הכחול" במרחק הליכה מהכפר הציורי לרדוס ו-6 ק"מ מלינדוס ההיסטורי המפורסם.
במלון מסעדה, בר, דלפק קבלה 24 שעות, חימום, מגרש טניס, סאונה, מרכז כושר, ג'קוזי,שירות חדרים, אינטרנט.

 

אושן בלו (OCEAN BLUE) - המלון ממוקם 12.5 קילומטרים ממרכז העיר העתיקה, על שפת הים. המלון מוקף איזור שופע צמחייה ונופים מדהימים.  
במלון בריכות שחייה, חמאם טורקי, סאונה וג'קוזי, חדר כושר, מגרש טניס, טניס שולחן, ביליארד, ספורט מים, כדור עף חופים, כדורסל, ספא, מועדון לילדים, מגרש משחקים, הופעות ופעילויות בידור.

במתכונת אירוח הכל כלול מקבלים האורחים ארוחות בוקר צהריים וערב בסגנונות לאומיים שונים ובופה במסעדה הראשית. מסעדה יוונית איטלקית, משקאות קלים ואלכוהולים מקומיים ותוצרת חוץ, חטיפים וארוחות במהלך היום, שתייה חמה ובר חטיפים על שפת הבריכה. בחדר: ג'קוזי, מרפסת, מיזוג אוויר, טלוויזיה, די-וי-די, מיני בר, אינטרנט, טלפון ומייבש שיער. נמצא במרחק הליכה מפארק המים המפורסם של רודוס.

 

נאוטיקה (NAUTICA BLUE) - ממוקם על חוף פאנס חוף מערבי של רודוס, כ-20 דקות ממרכז עיר ו-15 דקות משדה תעופה. במלון חוף ים, בריכות שחייה חיצוניות, בריכת ילדים,  חדר כושר, מגרש טניס, טניס שולחן, ביליארד, ספורט מים מיני קלאב לילדים, מגרש משחקים, צוות בידור, הופעות ופעילות יום יומיות לילדים ולמבוגרים.

פועל על בסיס הכל כלול: ארוחת בוקר, צהריים וערב בסגנונות לאומיים שונים - בופה במסעדה הראשית. מסעדה יוונית איטלקית. משקאות קלים ואלכוהוליים מקומיים ותוצרת חוץ, חטיפים וארוחות במהלך היום, שתייה חמה. בר חטיפים בבריכה. בחדרים מרפסת אישית, מיזוג אוויר, טלוויזיה בלוויין, נגן די-וי-די, מיני בר, אינטרנט, טלפון, מייבש שיער. האורחים נהנים מכניסה חופשית לפארק המים הנמצא במרחק הליכה של חמש דקות.

 

רודוס וילאג' (RODOS VILLAGE) - המלון מרשת מיטסיס ממוקם באזור קיוטארי בקרבת חוף הים, כ-60 ק"מ מרודוס. השרות הכל כלול. המלון אהוב על תיירי מערב אירופה, מושלם לחופשה משפחתית. בחדר: מיזוג אוויר, אמבטיה, מייבש שיער, פינת קפה, מיני מקרר, מרפסת וטלוויזיה. במלון 397 חדרים ובונגלוס, בריכות מרכז בריאות, מכון יופי, פעילויות ספורט, מגרשי ספורט ומשחקים, מסעדה ראשית, מסעדה איטלקית ובר. 

 

פורט רויאל (PORT ROYAL VILLAS & SPA) - ממוקם על חוף הים ברודוס. האירוח על בסיס חצי פנסיון. מתאים לזוגות ללא ילדים. זהו מלון חדש שנפתח בשנה שעברה, ופונה לנופשים מהמעמד הבינוני גבוה. הכניסה לארוחות הערב - בלבוש הולם בלבד.

החדרים יפהפיים, ג'קוזי בכל חדר ומרפסת ברוב החדרים. לצוות תודעת שירות גבוהה במיוחד. המלון נמצא במרחק חצי שעת נסיעה ממרכז העיר. שאטל מעביר את האורחים העירה פעמיים ביום.

 

______________________________

* המחברת היתה אורחת חברת קווי חופשה