19.04.2024
 
פלא עולם חדש: מרינה ביי סנדס סינגפור

 

 

פלא עולם חדש: מרינה ביי סנדס סינגפור 

מאת אתי ישיב

היינו כמעט בהלם כאשר היפהפיה השחומה שבאה לקראתנו במתחם המדהים של מרינה סנדס קידמה אותנו בחיוך רחב ובברכת "ברוכים הבאים" בעברית צחה. היא הציגה את עצמה כסגנית מנהלת קשרי מדיה וכבשה אותנו בלבביות שהקרינה. "שלום, אני שרינה פושקארנה. כן, אני הבת של רינה פושקארנה, מי שהביאה את המטבח ההודי לישראל כשהקימה את רשת מסעדות טנדורי. אתם מכירים אותה?". כמובן שאנו מכירים את רינה, שהפכה לידוענית בכל הקשור בתרבות ההודית והרבה מארגני תיירות חברו אליה בהשקת טיולים להודו.

ומה את עושה כאן? אני מנהלת קשרי מדיה. מטפלת בהמון אנשי תקשורת שמבקשים להכיר את מרינה סנדס". טוב, גם אנחנו ביקשנו להכיר אותו, ושרינה לקחה אותנו לסיור באחד המתחמים המדהימים ביותר שראינו.

הסנדס הינו קומפלקס ענק, יוצא דופן בעיצובו וביופי שנוצק לתוכו, ממוקם על שפת הים והמרינה ומשקיף לעבר איזור העסקים המהודר של סינגפור. בקומפלקס, שבבעלותו של שלדון אדלסון (בעליו של מתחם הבידור "ונישיאן" בלאס וגאס ומקבילו במקאו, וגם מו"ל העיתון "ישראל היום"), הושקעו 5.5 מיליארד דולר אמריקאים. הוא משתרע על שטח בנוי של 581 אלף מטרים רבועים וכולל תשעה מרכזים או מבני ענק: מלון בשלושה מגדלים משופעים בני 55 קומות ובהם 2,561 חדרים וסוויטות מ-18 סוגים וחמש מסעדות; מרכז כנסים ותערוכות היכול לארח 45,000 (!) משתתפים; קזינו בשטח של 15 אלף מטרים רבועים עם 600 שולחנות משחק ו-1,500 מכונות הימורים הפועל 24 שעות ביממה כל השנה; קניון שבו 300 חנויות יוקרה ומותגים מכל העולם, מסעדות שף ונקודות בידור; שני אולמות תיאטרון חדישים עם 2,000 מושבים בכל אחד להצגות, בעיקר מחזות מוסיקליים, כשבפתיחה הקרובה יוצג המחזמר "מלך האריות"; אמפיתיאטרון לאירועים ומופעים תחת כיפת השמים; מוזיאון בעיצוב מדהים דמוי פרח לוטוס שישמש לתערוכות מתחלפות מכל העולם ושני ביתני בדולח צפים שבאחד מהם תהיה חנות יוקרתית במיוחד של לואי ויטון.

גולת הכותרת והסמל של כל הקומפלקס הוא כמעט בגדר פלא: "פארק השמים" או Sky Park. זהו מבנה ענק דמוי יאכטה או חללית (תלוי בזווית הצפייה בו ובדמיון האישי) "המונח" בגובה של 200 מטרים מעל פני הקרקע על גבי שלושת המגדלים. המבנה הענק מעניק חוויה חד פעמית למשוטטים בו: יש בו גן טרופי, בריכת שחיה ענקית שאורכה 150 מטרים, ג'קוזי, מסעדות והעיקר - הנוף היפהפה של סינגפור, המרינה והים הנשקפים מכל פינה אפשרית. אין פלא שתורים גדולים משתרכים לפני המעליות העולות אל פארק השמים והמבקרים אינם מהססים לשלם, כל אחד, את 20 הדולר הסינגפורים עבור התענוג.

אדריכל כל הקומפלקס האדיר הוא לא אחר מאשר משה ספדיה המפורסם, וחברו אליו מעצבי פנים ואמנים מהשורה הראשונה שהעניקו לקומפלקס יופי ייחודי, מכובד, באווירה תרבותית. האלגנציה השקטה נובעת מהרכב הצבעים הרגוע, מעשר יצירות האמנות המונומנטליות שהוזמנו במיוחד לשילוב מושלם במבנה המרכזי של הקומפלקס - אטריום ענק שגובהו 23 קומות ואשר רק תיאורן יצריך גיליון שלם, ומהתחושה שאתה נמצא במעין עיר גנים ומוזיאון פתוח ולא בתוך קבוצת מבנים פונקציונלית, כלומר מלון.

ולמי שלא יודע - את כל הקומפלקס הזה מנהל רונן ניסנבאום שהיה לפני כעשר שנים מנכ"ל מלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

בסינגפור מקווים מאוד שהקומפלקס המיוחד במינו הזה יעזור להפוך את האי היפה לאטרקציה תיירותית בפני עצמה, ולא רק כאתר שעוצרים בו בדרך לאנשהו, "באותה הזדמנות".