28.03.2024
 
המלצת מלון בדובאי: Hilton Garden Inn Mall of the Emirates



מאת שירן כצנלסון *


עם הגעתי לדובאי עליתי על המטרו והתחלתי בנסיעה בת כחצי שעה בקו האדום והמרכזי עד לתחנת Mashreq. החל מהירידה מהמטרו ועד להגעה למלון Hilton Garden Inn Mall of the Emirates הלכתי רק 7 דקות נינוחות בשבילים רחבים. המלון, שמשמו כבר ברור כי הוא משויך לרשת המלונות המפורסמת בעולם, הילטון, מעוטר בדירוג של ארבעה כוכבים ונחשב למוקד התבססות מועדף בדובאי לתיירים יהודיים מכל רחבי בעולם.

עם הכניסה למלון בשעת ערב ולאחר ביצוע צ'ק אין (מתחיל מ-15:00) נכנסתי אל סוויטת הקינג, 57 מ"ר של פינוק כמו שרק בדובאי יודעים להציע. הסוויטה התחלקה למספר חדרים, כאשר תחילה נתקלים בחדר שירותים ומיד אחריו בסלון מרווח עם שתי ספות, טלוויזיית HD בעלת 60 ערוצים ופינת אוכל, אשר עליה מתקנים להכנת תה וקפה ומכונת קפה של Nespresso. מהסלון היה מעבר אל חדר השינה, אשר כלל מיטת קינג-סייז מפנקת ביותר, כורסא, טלוויזיה נוספת, שולחן כתיבה וכיסא צמוד, שתי ארונות (בתוכם ניתן למצוא כספת, מייבש שיער, מגהץ וקרש גיהוץ) ומיני-בר. לחדר השינה המרווח יש שירותים נוספים, הכוללים גם אמבטיה מפנקת. ככלל, במלון 370 חדרי אירוח מודרניים ונעימים עם רצפת שטיח מקיר לקיר, כשהחדרים הקטנים ביותר הם בגודל של 29 מ"ר. במילים אחרות, חדרי אירוח גדולים, מרווחים ומפנקים מאוד.

לאחר ביצוע הצ'ק-אין והתרשמות ראשונה מהסוויטה, הרעב כיוון אותי לקניון האמירויות, הקניון השני הגדול ביותר בדובאי. הקניון, בעל 630 חנויות ומקום משכנו של הסקי המפורסם בעולם, סקי דובאי, ממוקם במרחק של 7 דקות הליכה בטוחה במדרכות מרווחות. וזהו היתרון הבולט של המלון - קרבתו המרשימה לאחד מהקניונים הטובים ביותר בעולם. משום שהקניון עצום, הקרבה הרבה אליו אפשרה לי לבקר בו לא פחות מ-4 פעמים, וגם לאכול פה מדי ערב את ארוחת הערב שלי באחת מהמסעדות הרבות שהקניון מציע. למעשה, כל רשת הסעדה שתחשבו עליה נוכחת שם. כן, גם The Cheesecake Factory וגם Shake Shack. בכניסה הקרובה ביותר של הקניון יש עמדת בדיקות קורונה וגם מכונה של Planet לשם החזר מס, המאפשרת לכם להשלים את התהליך בנחת ולדלג על עליו בשדה התעופה. פרט לקניון עצמו, המלון ממוקם באחד מהאזורים הבודדים בדובאי שממנו יוצא אוטובוס ישיר ל-Global Village מדי שעה.

בנוסף, האזור, אל-באשרה, הוא לדעתי בעל התמורה הגבוהה ביותר לכסף משום שמחירי המלון נוחים למרות יוקרתו, והוא ממוקם בדיוק בין שני האזורים המרכזיים ביותר בדובאי - הדאונטאון מצפון שבו מתנשא לו הבורג'-חליפה והמרינה של דובאי מדרום. כלומר, שהייה באחד מהאזורים הללו תאלץ אתכם לבלות כחצי שעת נסיעה במטרו על מנת להגיע לאזור האחר, ולי היה מאוד נוח לנסוע מהמלון אל שני האזורים המרכזיים ביותר בדובאי בדיוק רבע שעה בלבד במטרו וללא כל החלפת קווים. כל שכן, כשברדיוס של קילומטר אחד בלבד מהמלון ממוקמות להן שתי תחנות מטרו - Mashreq, שמצאתי אותו קרוב יותר אל המלון, ו-Mall of the Emirates, תחנת המטרו שמקשרת את נוסעיה אל תוך הקניון. מי שבכל זאת מעדיף להתנייד ברכב, רצוי שיידע כי המלון מציע חניה פרטית חינם לכלל אורחיה.

וכעת לסיבה שהמלון מהווה מוקד התבססות בדובאי למטיילים יהודיים מכל רחבי העולם: המלון הוא היחיד בדובאי אשר מציע ארוחת בוקר כשרה למהדרין! כך למעשה המלון מקבל בברכה אורחים שומרי כשרות לארוחת הבוקר הכשרה, אשר כלולה ללא תשלום לאורחים אשר הזמינו את שהייתם על בסיס ארוחת בוקר, או בתוספת תשלום לאורחים על בסיס לינה בלבד. הכשרות מוסמכת על-ידי הרב לוי דוכמן, רבה של איחוד האמירויות. אם לא די בכך, הופתעתי לגלות כי גם ארוחות צהריים ארוזות כשרות זמינות במלון, ואורחים שמעוניינים בכך יכולים לפנות ישירות דרך כתובת המייל: dxbme_sales@hilton.com. ארוחת הבוקר הסטנדרטית (למי שאינם מבקשים לאכול את ארוחת הבוקר הכשרה) הוגשה מדי יום בקומת הכניסה בסגנון בופה, וכללה וופל בלגי, אומלט בהרכבה עצמית על ידי שף, פירות מגוונים (כולל אקזוטיים, כמו אננס טרי), ביצה מקושקשת, נקניקיות, בייקון, לחמים, מיצים ותבשילים חמים המשתנים מדי בוקר, מה שלחלוטין מוסיף לגיוון. ארוחת הבוקר מוגשת עד 10:30, אך מומלץ להגיע מוקדם יותר על מנת שלא תאלצו להמתין בתור להכנת האומלט, למשל, ובמיוחד אם אתם מבקשים לנקוט אמצעי זהירות בשל מגיפת הקורונה. שירותי הסעדה נוספים הם ארוחת ערב המוגשת במסעדת המלון Garden Grille בקומת הכניסה, ו-The Shop, הפתוחה 24 שעות ביממה ומציעה משקאות, חטיפים וכריכים. למעוניינים במכולת קרובה, במרחק של דקת הליכה תמצאו את Choitrams, אשר פתוח אף הוא 24/7, ובו מגוון רחב של מוצרי מזון ושתייה במחירים נוחים.

וכמצופה ממלון בדובאי החמימה, גם ב-Hilton Garden Inn Mall of the Emirates יש בריכת שחייה, אותה נהגתי לפקוד מדי ערב. מדובר למעשה בבריכת אינסוף (אינפיניטי) חיצונית הממוקמת בקומה 1, אשר הטמפרטורה שלה מבוקרת ושגובהה מותאם לחלוטין גם עבור ילדים. כך, היא לא חמה מדי לרחצה בימים החמים (הרבים) שפוקדים את דובאי, אם כי לא קרה במיוחד. לכן, מאוד נעים לשחות בה ואין צורך להתרגל ממושכות לטמפרטורת המים. לאחר הרחצה בבריכה ניתן להשתזף ולהתבייש תחת שמי דובאי במיטות השיזוף במתחם הבריכה. באותה קומה בדיוק, ממש בסמוך למתחם הבריכה, יושב מרכז הכושר של המלון, אשר מוצע בחינם לכלל אורחי המלון, ובו ניתן להתאמן בציוד המקצועי של חברת Precor.

לסיכום, המלון לחלוטין מקנה תמורה אדירה לכסף שלכם. הוא אמנם לא ממוקם באחד משני המרכזים הפופולריים ביותר בדובאי, אך לדעתי זה בדיוק היתרון שלו - הוא ממוקם בדיוק בדיוק ביניהם וכך מאפשר גישה קצרה ונוחה במיוחד במטרו. בנוסף, מרחק ההליכה הקצר מהקניון השווה ביותר בדובאי (לטעמי, יש לציין), רק מוסיף לנוחות. כל שכן, מבקרים שומרי כשרות בוודאי ימצאו יתרון רב במלון היחיד בעיר אשר מציע ארוחות בוקר כשרות (וטעימות) לגמרי. כאשר בתמורה לכל אלו גם מקבלים בריכת שחייה מפנקת וחדרים מרווחים, נראה שהנוסחה פוצחה.

 



 

 

____________________________________________________________

* הכותב היה אורח המלון