28.03.2024
 
המלצה: מלון בפאפוס, קפריסין

 

המלצה: מלון בפאפוס, קפריסין

 

 

 

מאת שירן כצנלסון *

לפני מספר שבועות הזדמנה לי האפשרות לטוס לפאפוס שבקפריסין במחיר של 14 אירו הלוך ושוב, כלומר 50 שקלים בלבד. מבלי להתחבט ולהתלבט יותר מדי ביצעתי את ההזמנה - אם לא ארצה או אוכל לטוס לבסוף אז ה-50 שקלים הללו לא יהיו בעייתיים, חשבתי לעצמי. אמנם הייתה זו גיחה קצרה בסוף ינואר, אך פאפוס והמלון בו שהיתי, Elysia Park, הותירו טעם של עוד ורצון לחזור בעתיד.

לאחר טיסה קצרה ביותר (43 דקות בדיוק) מנתב"ג, נחתתי בשעת ערב מוקדמת ונסעתי במונית שהזמנתי מראש אל מלון הדירות Elysia Park הממוקם בעיר. כעבור 20 דקות נסיעה בלבד המונית הורידה אותי ממש בקבלת המלון, וכשמזג האוויר קריר בלבד ניגשתי וביצעתי צ'ק אין חכם באמצעות טבלט המונח על הדלפק, כשעובדת הקבלה מסייעת ככל שצריך.

לאחר ביצוע הצ'ק-אין עובדת הקבלה הובילה אותי אל המבנה שבו נמצאת הדירה שבה אשהה ב-3 הלילות הקרובים. מלון הדירות מורכב ממספר בניינים נמוכים בני כ-5 קומות, כשכל השטח תחום ובמרכזו מזרקות נוי משגעות, בריכות השחייה החיצוניות, טניס שולחן ופארק משחקים לילדים. הגעתי לבניין שבו הדירה שלי נמצאת ועליתי במעלית לקומה הרביעית. כשהצמדתי את הכרטיס לקורא בכניסה לחדר, הבנתי מדוע מכונה המקום 'מלון דירות'. אכן מדובר במלון המאויש על-ידי צוות עובדים, וכל חדר הוא למעשה דירה מודרנית, מרישה ורחבת מימדים.

נכנסתי אל הדירה שלי, מסוג דלוקס עם 2 חדרי שינה, הנחתי את חפציי והתחלתי לסקור את מתקניו. מדובר היה בדירה עצומה בגודל 100 מ"ר, שהחלה בסלון מרווח מאוד עם טלויזיה, ספה וכורסא עם יציאה למרפסת גדולה מאוד שאובזרה בשולחן עם כיסאות ישיבה ועם נוף מהמם של כל הקומפלקס ובריכות השחייה המוארות בתאורה מחמיאה עם רדת החמה.

לאחר הסלון הגעתי אל המטבח ה-, ניחשתם נכון, מרווח מאוד. שומרי הכשרות יאהבו אותו מאוד, כי בנוסף להיותו מעוצב באופן מודרני ומינימליסטי בצבעים בהירים הפונה אל בריכות השחייה, הוא היה מאובזר מאוד וכלל תנור, מקרר גדול, כיריים לבישול, טוסטר, מיקרוגל, קומקום ועוד. סכו"ם לא היה כלל, אך בקפריסין, כמו אצלנו, שימוש בסכו"ם ובכלים חד פעמיים עדיין נחשב נפוץ. עם המטבח התמגזה לה פינת האוכל, וממנה כבר ניתן היה להבחין במסדרון המתפצל לחדרים השונים.

עם תחילת המסדרון מימין היה חדר רחצה חדיש עם אמבטיה מפנקת, ומשמאל חדר השינה הראשון מתוך שניים. חדר השינה כלל מיטה זוגית עם מזרון נוח מאוד וארון בגדים. בהמשך המסדרון נתקלתי משמאל בחדר רחצה נוסף שנראה בדיוק כמו הראשון, וזה מאוד נוח למשפחות כשיש שני חדרי רחצה ואף אחד לא מפריע או מעכב אחרים. בסוף המסדרון היה חדר השינה השני, מרווח יותר מהקודם, אשר כלל מיטה זוגית, ארון בגדים ובו כספת קלה לתפעול ושולחן עבודה ומייבש שיער.

כל הדירה הייתה נקייה וחדישה מאוד, ולכל חדר היה מזגן משלו כך שלמי שחם או קר אין השפעה על כל הדירה, אלא על חדרו שלו בלבד. המקלחות מפנקות מאוד, ויש גם חלוקים ונעלי בית תואמות, אך יש לציין כי כמו אצלנו בארץ גם שם המים מתחממים על בסיס סולארי, ובחורף צריך להפעיל את הבוילר כשעה לפני כדי ליהנות מכמות מים בלתי מוגבלת של מים חמים. לא מצאתי בזה בעיה, וכששבתי אל הדירה בסיום יום טיול הדלקתי מיד את הבוילר, נחתי, צפיתי בטלויזיה או בהיתי בנוף מהמרפסת וזמן קצר אחר-כך המים כבר היו חמים. כמובן שבקיץ, כשפאפוס נעשית רלוונטית ביותר, העניין כלל לא קיים והמים מתחממים במהלך היום.

כפי שציינתי, בין הבניינים השונים של הקומפלקס ממוקמות בריכות השחייה החיצוניות- בריכת שחיה אחת גדולה ואחת נוספת עבור פעוטות. האזור המקיף את הבריכה מלא בכסאות ישיבה, במיטות שיזוף ובצמחיה שמוסיפה חן ירקרק לחוויה. עוד במתחם ניתן למצוא פארק משחקים לא קטן וטניס שולחן. בנוסף לכל אלה, למלון מרכז ספא שמקנה לו יתרון רב מאוד לנופשי החורף שלא תלויים במזג האוויר. הכניסה אליו מתבצעת דרך מבנה הקבלה, ולשם הכניסה וקבלת המגבות יש להשאיר פיקדון המוחזר עם היציאה. במתחם החדיש והמפנק התרשמתי לראות חדר כושר, סאונות נפרדות לגברים ולנשים, מלתחות נפרדות, ג'קוזי ובריכת שחייה פנימית גדולה מאוד.

מלון הדירות אליסיה פארק ממוקם באזור קאטו בעיר פאפוס, ואני העדפתי ללכת רגלית לכל נקודה שבה תכננתי לבקר בפאפוס. בהליכה של קילומטר וחצי ניתן להגיע לקניון Kings Avenue Mall, לעיר העתיקה ולנמל (שבסמוך אליו ממוקמים החופים). כיאה למלון דירות גדול עם מספר מקומות חניה, הוא לא ממוקם במרכז פאפוס, אך באופן כזה שמאפשר להגיע רגלית לכל נקודה בעיר. לטעמי זה עדיף על פני חדרים קטנים במלון ללא מתקנים מעניינים בעיר העתיקה, ובוודאי בעיר נופש כמו פאפוס. מה גם, שישנם אוטובוסים המקשרים בין המלון לבין הנמל, ומשם גם ניתן לקחת אוטובוס לשדה התעופה וגם לטייל רגלית לאורך הים או לקניון.

במלון מגוון רחב של דירות המותאמות לקבוצות בגדלים משתנים, מזוגות ועד הרכבים של 6 נפשות, ולמשפחות הישראליות זה מתאים למדי. הזמנות ניתן לבצע באתרים השונים כמו בוקינג במחיר התחלתי של 200 ש"ח לזוג ו-300 ש"ח למשפחה בת 4 נפשות. הזמנות ניתן אף לבצע דרך האתר הרשמי של המלון, שאחת מהשפות בו היא עברית, לצד אנגלית ורוסית. לסיכום, המלון מצוין ומתאים מאוד למשפחות הישראליות, ובכלל לנופש הישראלי, הן בחורף והן בקיץ. אם גם אתם תיתקלו בדיל של טיסות ב-5 אירו, לכו על זה ולא תתאכזבו. לא בכדי המלון קיבל את הציון הגבוה 9.0 בבוקינג ע"י 1,500 חוות דעת.



לתמונות המלון היכנסו לכאן.









_______________________________________________________

* הכותה היה אורח המלון