29.03.2024
 
המלצה: מלון בגרינדלוואלד

 

 

 

מאת שירן כצנלסון

לגרידנדלואלד הגעתי ברכבת ישירה של חצי שעה מאינטרלאקן כשהיא מטפסת מעלה ומעלה באלפים במסלול עוצר נשימה. לאחר שירדתי בתחנת הרכבת של גרינדלואלד, היעד האחרון של הקו מאינטרלאקן, התחלתי לטייל ברגל אל המלון שלי לשני הלילות באזור היונגפראו, Hotel Alpenblick, המדורג שלושה כוכבים, ולא פחות חשוב - מעוטר בציון חוות דעת בבוקינג של 8.3 כממוצע של 966 חוות דעת. ההליכה שאורכה 1.4 ק"מ מתחנת הרכבת עברה במרכז הכפר, עיירת נופש מפורסמת מאוד הנחשבת לאחת ממרכזי הנופש הגדולים באזור היונגפראו. ככזו מרכז הכפר הומה במטיילים מכל השפות ובהרבה מאוד חנויות מזכרות ושעונים וגם מסעדות שניחוחות פונדו מגיפים מהם אל הרחובות.

כאשר ראיתי לראשונה את המלון ליבי התמוגג. בקתה אלפינית קלאסית בנויה מעץ ועם אדניות שופעות בגרניומים בשיא פריחתם על אדני החלונות. בקתה שבא לגור בה. בעת ביצוע הצ'ק אין בשעות הערב קיבלתי מיד את המפתח, קוד גישה לאינטרנט השונה וייחודי לכל מכשיר וגם כרטיס אורח, Guest Card, המאפשר התניידות ללא תשלום וללא הגבלה באוטובוסים שבכפר לאורך כל השהייה, שלושה ימים במקרה שלי. הכרטיס אפשר להתנייד בקלות ממש מפתח המלון או בתחנה הממוקמת כארבע דקות הליכה ממנו וללא רכב אל קניון הקרחון, Gletscherschlucht Grindelwald, תחנת הרכבת וגם הרכבל לפירסט, פסגה אלפינית עמוסה בפעילויות למשפחות.

החדר שקיבלתי היה חדר זוגי ללא מתקני רחצה פרטיים, דהיינו משותפים, מה שגרם לקצת חששות משום שאני נוטה לשהות בחדרים עם מתקנים פרטיים, אך לכל תא שירותים או מקלחת היה דלת פרטית עם גישה פרטית, ממש לא כמו בצבא. בתא המקלחת גם היה מקום מרחב יבש שאינו הטוש עצמו על מנת להניח שם תיק ולתלות את הבגדים. כשנכנסתי לחדר ליבי החסיר פעימה בשל הנוף המושלם לאלפים. החדר צפה כולו אל ההרים, ומשום שגם בימי קיץ חמים כשהשמש יורדת הטמפרטורה צונחת, עצם העובדה שלא היה מיזוג אוויר לא הפריע, והשארת החלון פתוח במהלך הלילה עשה עבודה מצוינת.

מיד אחרי ביצוע הצ'ק אין ירדתי למסעדת המלון הנמצאת בקומת הכניסה, ושם מוגשים מנות רבות לרבות מרקים חמים ופונדו ב-24 פרנק. זול זה לא, אך ניתן בהחלט לחלוק מנת פונדו ולהשביע את הקיבה. מרק הגוחאש שהזמנתי ועלה תשעה פרנק לא היה גדול במיוחד, אך טעים מאוד. ממש בסמוך למסעדת המלון ממוקם גם הבר שנסגר בין 22:00 ל-23:00.

באשר למיקום ניתן לומר כי הוא קרוב מספיק לכל יעד רלוונטי בגרילנדואלד. המרכז המקסים שנפרס ממזרח למערב הכפר ממוקם רק 600 מטרים בלבד מהמלון, בעוד שהרכבל העולה לפסגת הפירסט ממוקם רק שבע דקות הליכה לכיוון המרכז. תחנת אוטובוס מדלת המלון שאף קרויה על שם המלון, Alpenblick, מסיעה ללא עלות לאורחים לתחנת הרכבת בתוך חמש דקות, ולקניון הקרחון בתחנה שממוקמת כארבע דקות הליכה בלבד בתוך שבע דקות. בחורף מדרונות הסקי המשתרעים על פני כ-200 קילומטרים נגישים בסמוך לפתח המלון.

בשני הבקרים הוגשו ארוחות בוקר בסיסיות במסעדת המלון בקומת הכניסה שהכילו את כל מה שצריך- שני סוגילחמים, שני סוגי מיצים, סוגים רבים של תה, קפה ביצים קשות, גבינה, חמאה, ריבות, שוקולד, שני סוגי פסטרמה, יוגורט, שלושה סוגי דגנים ותפוחי עץ. השולחנות בחדר האוכל (ובעצם גם במסעדה) היו עשויים מעץ כמצופה, ובכל שולחן היה עציץ טבעי והרבה מאוד פרחים ברחבי החלל. ניתן גם לאכול במסעדה ואת ארוחת הבוקר בטרסת העץ הפונה היישר אל האלפים. לצערי הבקרים והערבים היו קרים מדי מכדי לשבת בחוץ לזמן ממושך, אך לשם בהייה ופליאה נהניתי מכך מאוד.

מקום האירוח ככלל דוגל באירוח לא יקר ובמנות לא יקרות במסעדה. אמנם מחירי השהייה אכן אינם גבוהים ביחס לשווייץ ולעצם היות הכפר מוקד משיכה עולמי, אך מנות המסעדה תומחרו באופן דומה למקומות אחרים בשוויץ, כולל באתרים הפונים לתיירים. החלטתי לשהות כאן בשל הקרבה לא רק לכלל האטרקציות הרבות בגרילנדואלד, אלא גם משום שהוא נמצא בלב היונגפראו, וממנו רכבות לכל האזור, לרבות ללאוטרברונן, לפסגת היונגפראו ולאינטרלאקן, אשר ממנה רכבות לכל שוויץ המקשרות אחר כך גם למדינות השכנות.


לתמונות המלון הקליקו כאן