19.04.2024
 
מרטלי - מלון מומלץ בפירנצה

 

 



מאת שירן כצנלסון

עם הגעתי מרומא לפירנצה באמצעות הרכבת המהירה (250 קמ"ש) שמחברת בין הערים היפות באיטליה בתוך שעה וחצי בלבד, יצאתי מתחנת סנטה מריה נובלה והלכתי כשש דקות עד שהגעתי למלון שלי ל-2 הלילות הקרובים, Hotel Martelli, המדורג 3 כוכבים לפי הסטנדרט האירופי ומנוהל על ידי פרנצ'סקה המקסימה. הניהול נראה מאוד קשה בעיניי כמתבונן, אך היא בכל זאת עושה זאת עם הרבה תשוקה.

היה קשה לפספס את השלט הצהבהב התלוי במאונך של המלון, שרמז בצעקנות שעליי לעזוב את הרחוב הפלורנטני היפה ולהיכנס כעת. בקבלה פקידה אדיבה קיבלה אותי בסבר פנים יפות, וכעבור הליך צ'ק אין סטנדרטי קיבלתי את המפתח לחדר והתבקשתי למסור אותו בכל פעם שאני יוצא מהמלון, ככל הנראה בשל ריבוי הכיוסים בעיר שכבר גרמו לאובדן מפתחות בעבר.

הוראות ההגעה לחדר 46 שבו שהיתי היו מעט מורכבות- עליי לעלות במעלית אחת לקומה הראשונה, לפנות שמאלה מיד אחר כך (שם גיליתי שנמצא גם חדר האוכל), לעלות בשלב הזה במעלית אחרת אל הקומה השנייה, לפנות שמאלה וללכת לאורך המסדרון עד שאפגוש את חדרי. אמנם היה נשמע מורכב, לא כך היה בפועל, ובכל מקרה הדרך לחדר הייתה קסומה. בשונה מבתי מלון עסקיים ודי משעממים, כאן היה קסם פלורנטני שניתן היה לחוש בזכות התזכורות לעצם היותי בפירנצה- פסלים, ציורי קיר, ציורי תקרה, ריהוט עץ כבד ועתיק והרבה תמונות אמנותיות. עם זאת, היו כל אלה רק טריילר למה שציפה בחדר.

נכנסתי אל החדר, דרך דלת עץ כבדה כמובן, ופגשתי קודם כל מיטת יחיד. תהיתי לעצמי מדוע נמסר חדר יחיד להרכב זוגי וחשבתי שנפלה טעות, אלא שהמשך החדר לא היה בזווית העין שלי תחילה, וכאשר נכנסתי לתוך החדר גיליתי את ההמשך. דלת עץ נוספת שהייתה סגורה הסתירה את גולת הכותרת- חדר זוגי עצום עם מיטה זוגית עשוית עץ ומעליה וילונות, נברשת גדולה ויוקרתית וציורי קיר ותקרה. אמנם היו אלו מצוירים באשליה של עיטורים אמיתיים, אך היה מדובר בציורי תלת-ממד מוצלחים לחלוטין, וההרגשה הייתה של לינה בתוך מוזיאון. כאילו הונחה מיטה זוגית בתוך מוזיאון למעשה. חדר הרחצה היה היחיד שעיצובו תואם את זמננו, והמקלחת כאן אחרי יום טיול עמוס וחם בחודש אוגוסט הייתה הפינאלה שהייתי צריך. ואם באוגוסט עסקינן, אז גם אציין לחיוב את קיומו של המזגן, לא מובן מאליו באירופה, שעבד מצוין וקירר את החדר עד שקמתי בלילה בכדי להעלות את הטמפרטורה.

לאחר שהשארתי את חפציי בתוך החדר יצאתי לטייל ברחבי פירנצה, לאחר שהשארתי את המפתח בידי עובדת הקבלה כמובן, וראוי לציין לחיוב את מיקום המלון בדיוק בין תחנת הרכבת לבין כיכר הדואמו של פירנצה, המרכזית והמפורסמת ביותר בעיר. 6 דקות לכל כיוון, מה שאפשר גם התניידות קלה בתחבורה הציבורית. מעבר לתחנת הרכבת, גם מסופי האוטובוסים לכל רחבי טוסקנה יוצאים משם. לפיכך היה לי מאוד קל להגיע יום למחרת לסן ג'מניאנו, כפר טוסקני ציורי מוקף חומה המפורסם בקנה מידה עולמי. למטיילים בתחבורה הציבורית, ולכלל המבקרים ככלל יש לדעת כי מיקום המלון הוא פנטסטי.

במהלך שהותי במלון היו 2 ארוחות בוקר שהיו כלולות בהזמנתי. בארוחת הבוקר הוגשו קפה, קרואסונים, ביצים, ממרחים, נוטלה, יוגורט לבן, מיצי פירות יער, אננס ותפוזים, סוגי נקניקים, 3 סוגי קורנפלקס, חלב ועוגיות. מה שהיה היה נפלא, והקרואסונים היו מתקתקים, טריים וממולאים בקרם מסקרפונה, אך כן הייתה חסרה נוכחות של לחם, ירקות, פירות (מלבד תפוח). מה שכן, תמיד ניתן להשלים איזה ג'לטו או קאנולי בדרככם לעוד יום נפלא בטוסקנה!

לתמונות המלון לחצו כאן