25.04.2024
 
המלצה: B&B Domus Palatina ברומא




מאת שירן כצנלסון

כאשר נחתתי ברומא עקבתי בטרמינל אחר השילוט הברור אל תחנת הרכבת, ומשם עליתי על ה-Leonardo Express שמגיעה בתוך חצי שעה לתחנת הרכבת Termini, התחנה המרכזית והעצומה של רומא, בה יותר מ-20 רציפי רכבת. כאשר ירדתי מהרכבת, ובין הפסקות גשם לא אופייני לחודש אוגוסט, הלכתי כשש דקות הליכה בלבד על מקום האירוח שלי להלילה, B&B Domus Palatina.

מדובר בבד אנד ברקפסט קטן ובוטיקי המנוהל על ידי אישה ושמה לורדנה. מקום האירוח שוכן בקומה השנייה של בניין איטלקי מרשים, ולאחר עלייה במעלית קיבל אותי באדיבות אין קץ בחור בשם תומאס, שניתן היה לחלוק עמו כל תהייה לגבי רומא ולקבל טיפים של מקומי. לאחר קבלת המפתח נכנסתי לחדר טווין ממוזג ומעוצב בקלאסיות עדינה. ניתן היה למצוא בחדר קומקום וינטג', מכונת נספרסו עם קפסולות (בכל זאת איטליה), תה, עוגיות, מיני בר ובו בקבוקי מים צוננים לשימוש חופשי, כספת, מיטות נוחות, חדר רחצה פרטי עם מוצרי היגיינה וגם נוף מהמם לגן ציבורי קטן, מקסים ונחבא מהעין.

לאחר שתומאס נפרד לדרכו הנחתי את חפציי בחדר, ואת המסמכים והמכשירים בכספת, והתחלתי את הטיול שלי ברומא. מה שמדהים בכל הנוגע לרכבות באירופה הוא העובדה שהתחנות ממוקמות במרכזי הערים. לכן היה מאוד משמח לדעת שאני גם שוהה במקום אירוח הקרוב לכל מוקדי העניין של רומא. בהליכה נינוחה של רבע שעה הגעתי אל הקולוסיאום, ומשם המשכתי גם לפורום רומאנום, פיאצה ונציה, הפנתאון, פאיצה נבונה ושוטטות סתמית ומרעננת ברחובות הצבעוניים והמקסימים של רומא.

כשהשעה נשקה לעשר בלילה והייתי מותש ועצל, החלטתי לעלות על אוטובוס שהוביל אותי ממקום מוצאי אל התחנה המרכזית בתוך שמונה דקות. יתרון נוסף למיקום בית האירוח הוא ההתניידות הקלילה, הן רגלית והן באמצעות תחבורה ציבורית בזכות הקרבה הבולטת לתחנה המרכזית של רומא. בשל כך ניתן גם לקחת טיול יומי לנאפולי, לפירנצה ועוד באמצעות תחבורה ציבורית הנמצאת שש דקות הליכה בלבד מהחדר.

החל מ-8:00 מוגשת ארוחת הבוקר אל החדר בפנייה אל תומאס, וכך הונח כעבור עשר דקות מגש מלא בכל טוב- לחמים וקרואסונים חמים, ריבת תות, חמאה, גבינה, מיץ תפוזים, קפה/תה, קורנפלקס ויוגורטים. היה נעים לשבת בשולחן בחדר ולאכול בנחת, בלי הצורך להתארגן לפני יציאה לחדר אוכל.

לאחר ארוחת הבוקר ביצעתי צ'ק אאוט, מסרתי את המפתח לתומאס וגם את תיקיי לשמירה למספר שעות, עד לרכבת לפירנצה. במסדרון ישנן עוגיות וסוכריות לשימוש האורחים לפי רצונם, אז לקחתי איתי שתיים ויצאתי לדרכי. הלכתי שוב לתחנה המרכזית, אך הפעם ירדתי לתחנת המטרו Termini ונסעתי שלוש תחנות ל-Espanga, כשהיעד הוא כיכר ספרד ובה המדרגות הספרדיות המפורסמות. התחנה המרכזית לא רק מאפשרת התניידות נוחה באוטובוסים וברכבת אלא גם במטרו העירוני. בסוף הטיול ברומא הלכנו רגלית כרגע שעה ממזרקת טרווי אל המלון. מיקום הוא עניין משמעותי, ול-Domus Palatina היה מזה לחלוטין, יחד עם אדיבות וסגנון בוטיקי שאני מאוד אוהב.



לתמונות מהמקום הקליקו כאן: