29.03.2024
 
המלצה: מלון Opera בקייב

 

המלצה: מלון אופרה בקייב

 

 

מאת שירן כצנלסון *



בסוף חודש יוני טסתי לטיול באוקראינה שכלל את קייב ואת אודסה, ולקראת סוף השהייה שלי בבירה לנתי לילה אחד במלון אופרה (Opera Hotel), המעוטר בדירוג של 5 כוכבים ומשתייך למותג מלונות היוקרה הבינלאומית The Leading Hotels of The World. משום שבלילות הקודמים ללילה זה לנתי במלון 4 כוכבים ולצערי איכותו לא עמדה בסטנדרט המצופה ממלון עם דירוג זה, הייתי סקרן וציפיתי לראות איזה רף יציב מלון 5 כוכבים המשתייך למותג מלונות העומדת בסטנדרט הבינלאומי, ולשמחתי הרבה לא התאכזבתי.

ביום השלישי שלי בקייב טיילתי במתחם לאוורת קייב-פצ'רסק המפורסם, לאורך הרחוב הראשי קרשאטיק (Khreschatyk), כיכר העצמאות המרכזית של העיר (Maidan Nezalezhnosti), בית הכלבו TSUM, חנות המפעל של Roshen ושוק בסרבסקי המקורה (Bessarabsky). אחר כך הגעתי באמצעות UBER עם הכבודה שלי לקראת השעה 16:00 ונסעתי ל-Opera Hotel (מיותר לציין שמחיר הנסיעה היה מגוחך לגמרי). מהר מאוד הגעתי לפתח המלון, כששומר הסף מטעמם פותח את דלת המונית, מקבל את פניי ועוזר בהובלת הכבודה אל הקבלה. בקבלה פקידה אדיבה קידמה את פניי, הסבירה על המלון ומתקניו, היכן חדר האוכל ובאילו שעות הארוחות מוגשות והוסיפה לעדכן ששודרגתי לחדר Superior, מה שהיווה כמובן סיפתח מצוין לטיול בעיר שהתגלתה כהפתעה מוחלטת.

לאחר קבלת המפתח והצעה אדיבה מאוד ששומר סף אחר יוביל את הכבודה לחדרנו עברנו בדרך למעלית דרך הלובי היפהפייה. הוא אינו עצום, אך זה בדיוק מה שאהבתי בו. ההרגשה הייתה בוטיקית מאוד, והעיצוב היה מודרני מאוד, אך עם זאת אלגנטי, חמים וקלאסי כמצופה ממלון שנושא את השם "אופרה". החדר שלי מוקם בקומה החמישית עם נוף לרחוב, ומהרגע שנכנסתי ניתן היה להבין פעם נוספת מדוע מדובר ב-5 כוכבים. החדר היה לחלוטין סופריור, בקבוקי מים צוננים על השידות בצמוד לכל מיטה, ערכות טיפוח בחדר הרחצה שהיו מעבר למצופה, כורסת ישיבה, כספת ומיני בר. ובתקופה שבה קייב זוכה בסוף חודש יוני לטמפרטורה של 31 מעלות, היה מרענן מאוד לגלות שמיזוג האוויר מצנן את החדר לטמפרטורות שפויות יותר של 23 מעלות. אמנם היה חסר לי אלמנט אור מרכזי בחדר, אך מעבר לכך הוא ענה לכל צורך באופן מצוין. במלון כולו 140 חדרים המעוצבים בסגנונות שונים אך נשענים על קו רך ובוטיקי. בכל החדרים טלויזיות, גישה לאינטרנט מהיר וריהוט עץ כבד. מתוך 140 החדרים ישנן 7 סוויטות המעוצבות בהשראת יצירות אופרה מפורסמות מתרבויות שונות (יפן, איטליה, רוסיה, מצרים, צרפת, מרוקו וארה"ב). ניתן להסתייע גם בשירותי חדרים, שמרטפות, ניקוי יבש ועוד, ואפילו החדרניות ישמחו לסייע בשפה האנגלית (מה שלא תמיד ברור מאליו באוקראינה).

למלון מסעדה אחת בשם מפתיע, Teatro, והיא פתוחה בין השעות 6:30 ו-23:00, וניתן ליהנות בה ממטבח ים תיכוני שאינו זר לנו. גם ארוחת הבוקר מוגשת במלון בשעות הבוקר בין השעות 6:30 ו-11:00, כך שאנשי עסקים שמתחילים את היום שלנו מוקדם מאוד ובליינים שמעדיפים להתעורר מאוחר יכולים לקום בשעה הרצויה מבלי למהר. מזנון ארוחת הבוקר הכיל מבחר אינסופי הכולל קרואסונים חמים וטריים שנאפים במקום, לחמים שונים, לחמניות, עוגות, מאפינס שוקולד ווניל, פירות יער ופירות טרופיים, סלטים, מיצים מקובלים וגם קומפוט אדמדם וטעים, נקניקים, גבינות, בייקון, יוגורטים ועוד. מעבר לכך, עם הישיבה בשולחני ניגש מלצר, הציע קפה/תה (כלול בארוחת הבוקר ללא תוספת תשלום) והגיש תפריט הכולל מבחר מנות המבוססות על ביצים אשר מתוכן ניתן לבחור במנה אחת. בחרתי בטוסט בייגל עם גבינות, עלי בייבי וסלמון שהיה חמים וקריספי בדיוק כמו שצריך. בסוף הארוחה השארתי טיפ, אך אין חובה לעשות כך, שכן שירות כזה כלול באירוח 5 כוכבים.

מיקומו של המלון הוא בעצם אחד מהמאפיינים הקריטיים ביותר, ואולם המלון לא ממוקם על הרחוב הראשי של העיר, אך הוא נמצא במרחק הליכה משם ויש לו קרבה לאתרים אחרים. הוא ממוקם 1.5 ק"מ מהרחוב הראשי קרשאטיק, 1.8 ק"מ משוק בסרבסקי המקורה ומחנות Roshen, קילומטר אחד משער הזהב (הגולדן גייט) ומתחנת המטרו המפורסמת ביותר בקייב Zoloti vorota ו-500 מטרים בלבד מהקרקס הלאומי של אוקראינה המריץ מופעים לאורך השנה פרט ליולי ואוגוסט. למעשה, מהמלון ניתן ללכת ברגל למוקדי העיר הבולטים ואפשר תמיד גם להסתייע ב-UBER שיקפיץ אתכם במהירות מהמלון לכל נקודה בעיר בעבור כמה שקלים בודדים.

כיאה למלון הדוגל ביוקרה ופינוקים ניתן למצוא בו גם מרכז ספא ובריאות בשם Diva, אשר פתוח מהשעה 8:00 עד 22:00. מתקניו כוללים מספרה, טיפולי גוף ופנים, מניקור, פדיקור, חדר כושר, סאונה, ג'קוזי ומגוון טיפולי מסאז'. לא בכל עיר או מדינה תוכלו לשהות במלונות 5 כוכבים העומדים בסטנדרט הבינלאומי בעבור מחירים שווים לכיס, ולכן כדאי לא לפספס את ההזדמנות הזו בקייב.


לינק לתמונות המלון:
http://bit.ly/32azlG0

 







___________________________

* הכותב היה אורח באדיבות המלון