26.04.2024
 
המלצה: הוסטל Wombat בבודפשט

 

 

המלצה: הוסטל Wombat בבודפשט

 

מאת שירן כצנלסון *


בבניין אירופאי אלגנטי וקלאסי שוכן לו הוסטל אולי המגניב ביותר בבודפשט, בירת הונגריה. ההוסטל Wombat's City Hostel הוא למעשה הסניף המקומי של רשת ההוסטלים האירופאית Wombat לצד הוסטלים מעוצבים ומסוגננים אחרים בלונדון, וינה, ברלין, מינכן וונציה. אם אתם צעירים, זה ככל הנראה המקום המתאים לכם, ואם אתם מבוגרים יותר- אתם תשאבו ותסחפו לתוך האווירה התוססת והדינאמית ותרגישו בוויב מיוחד שאי אפשר להישאר אדיש אליו.

אל ההוסטל הגעתי בחצות, לאחר טיסת לילה ואוטובוס ישיר של קו 100E משדה התעופה לדיאק פרנץ (Deák Ferenc térׂׂׂ) בעלות של 900 פורינט (11 ש"ח) לאדם. 300 מטרים שהסתכמו בחמש דקות הליכה בלבד מכיכר הדיאק פרנץ המרכזי הובילו אותי אל דלתות ההוסטל, אך בהליכה הכה קצרה הזו נזכרתי מדוע אני מגיע לבודפשט בפעם החמישית תוך 4 שנים. חיי הלילה והוויב התוסס, החי והצעיר של בודפשט הם כאלו שלא ניתן להתעלם מהם, ובקרבת ההוסטל כל העסקים היו עמוסים במקומיים כאילו מדובר בסופ"ש.

בדלתות ההוסטל נקרתה בדרכי קבוצה גדולה של צעירים בדרכם ליציאה לאחד מהברים הרבים של בודפשט, וכל התסיסות הזו שאבה ממני את כל העייפות והציתה בי אנרגיות ואדרנלין. שמח ונרגש לתחילת טיול נוסף בעיר המדהימה הזו ניגשתי לדלפק הקבלה וביצעתי צ'ק אין לחדר זוגי פרטי. במעמד הצ'ק אין קיבלתי כרטיס, מפת העיר ושני שוברים למשקה קבלת פנים בחינם בבר המעוצב של ההוסטל (בירה/יין/מיץ).

ההוסטל ממוקם בבניין אירופאי אלגנטי בעל חזות מרשימה מאוד, ולמעשה לפני שהוקם ההוסטל שכן לו ממש שם מלון מפואר בדירוג 4 כוכבים. בדרך למעלית הבחנתי בלובי המעוצב, הצבעוני והדי מפואר עבור הוסטל. 2 מעליות הציעו להעלות אותי לקומה האחרונה, הרביעית, בה ממוקמים רוב החדרים הפרטיים. ההוסטל משלב חדרי מעונות לצד חדרים פרטיים על מנת להתאים את עצמו גם לאלו שחפצים בפרטיות.

העברתי את הכרטיס בדלת וגיליתי חדר גדול מימדים, 22 מ"ר. בחדר היה ניתן למצוא את הדברים הבסיסיים שבאמת צריכים- מיטה זוגית מוצעת ונמוכה אך נוחה, ארון קטן, שולחן נמוך קטן, 2 שידות הצמודות לכל צד של המיטה המוצעת ,מגבת לכל אורח, מזגן, חדר רחצה פרטי עם סבון במקלחון וניירות טואלט. עבור רוב התיירים שמגיעים לחו"ל על מנת לטייל זה כל מה שצריך. העיצוב הכללי של החדר היה נקי, מינימליסטי ובהיר ובשל היות החדר ממוקם בקומה העליונה הוא נשמר מואר ונעים לאורך כל שעות היום.

האנרגיות שהתסיסו בי המבלים הרבים שנתקלתי בהם בדרך אל ההוסטל ובכניסה אליו הובילו אותי לטיול לילה בין המועדונים והברים. חצר גוז'דו אודבר (Gozsdu Udvar) הצבעונית, התוססת והמגניבה שלא נחה לרגע ממוקמת ממש מול ההוסטל, מספר צעדים בלבד, ובה מספר רב של ברים, מסעדות שיקיות וזולות, בתי קפה, מועדוני קריוקי ועוד. מעבר לכך, בית הכנסת הגדול, Dohany, ממוקם כחמש דקות הליכה בלבד מההוסטל בעוד שהדיאק פרנץ כאמור כ-5 דק'. בדיאק פרנץ תחנת מטרו בעלת 3 קווים (וגם דוכן קיורטוש מוצלח וזול מאוד) שיובילו אתכם במהירות לקניונים השונים בבודפשט ולמרחצאות סצ'ני המפורסמות. מהדיאק פרנץ ההליכה לרחוב הקניות המפורסם ואצי כבר קצרה מאוד ועומדת על כ-10 דק' בלבד. גם בזיליקת סנט סטפן קרובה מאוד ומרוחקת כ-300 מטרים בלבד.

חלליו המשותפים של ההוסטל כוללים מטבח משותף, חדר כביסה, שולחן ביליארד ובר ההוסטל המעוצב באופן משוגע וצעיר. בלובי המלון המסוגנן מוגשת ארוחת הבוקר מדי יום, ולמעשה בצ'ק אין תקבלו שוברי ארוחת בוקר שיש למסור אותם בכל ארוחת בוקר על מנת לקבל צלחת וסכו"ם. ארוחת הבוקר היא בסיסית אך טובה וכוללת לחמים, גבינות, נקניקים, ירקות, פירות יוגורט, גרנולה, שוקולד, מיונז, קטשופ, מים ומיצים. הקטשופ והמיונז הם לצורך הרכבת טוסט למקרה שתהיתם, ובעזרת הטוסט יחד עם לחם וגבינה ניתן להרכיב כריך הוגן, פריך וטעים וגם להכין לא רק לארוחת הבוקר אלא אף להמשך היום. שולחנות רבות מאפשרים לאכול את ארוחת הבוקר מבלי להצטופף או להמתין לפינוי שולחנות.

הביקור שלי בוומבט בבודפשט הסתכם למעשה כהנאה מרובה, ואין לי ספק שאשהה בשמחה בהוסטלים האחרים של הרשת בערים האחרות באירופה, וגם בבודפשט כשאשוב אליה בעתיד.

לתצלומי ההוסטל לחצו כאן.




____________________________________________________

* המחבר היה אורח ההוסטל