20.04.2024
 
המלצה: אכסניה בלונדון

 

 

מאת שירן כצנלסון




לנו בארץ יש את רשת אכסניות הנוער בישראל (אנ"א), ולבריטים יש את ה-YHA, רשת האכסניות הגדולה באנגליה ובווילס. YHA היא למעשה קרן צדקה שמממנת משפחות ואנשים צעירים מעוטי יכולת, וכל מי ששוהה באכסניות הרשת למעשה תורם בעקיף צדקה לאנשים במצוקה. הסיוע ניתן בעיקר על ידי מתן לינה עבור מעוטי יכולת בטיוליהם במטרה לקדם את בריאותם, לאפשר להם ליהנות ולספק להם חינוך.

כאמור, ל-YHA אכסניות בכל רחבי אנגליה ווילס, אך היעד הרלוונטי ביותר עבורנו הוא לונדון. בבעלות הרשת 8 אכסניות שונות ברחבי לונדון, רובן במרכזה של לונדון- רחוב אוקספורד, בסמוך לקינג'ס קרוס, ליד קתדרלת סנט פול ועוד. טווח המחירים, כיאה לאכסניה, הוא נוח מאוד אך עשוי להבטיח לכם מיקום נהדר ותמורה מלאה לכסף שלכם.

אני לנתי שני לילות באכסניית YHA St Pancras, הממוקמת כשלוש דק' הליכה בלבד מתחנת הטיוב King's Cross, לה 6 קווים שונים במערכת הרכבת התחתית. כלומר, ניתן להגיע כמעט לכל יעד בלונדון מבלי לבצע החלפת קווים. הבניין הצבוע בירוק בלט מאוד לעין, וכבר בכניסה ניתן היה להרגיש את הוויב הצעיר שמוביל את האווירה שבאכסניה. למרות שמדובר בהוסטל, העיצוב הצעיר והחדשני לא סיפק הרגשה כלשהי של צמצום.

שהיתי בחדר פרטי לשניים בקומה הרביעית, כשמתקני הרחצה משותפים. זו למעשה הפעם הראשונה בחיי שהתנסיתי במתקני רחצה משותפים אם נניח בצד את הצבא. החדר שלי היה הקרוב ביותר למתקני הרחצה, כך שזה הרגיש שזה כמעט פרטי לגמרי. בכל קומה שני מתקני רחצה הכוללים שירותים ומקלחון אחד. ברגע שאתה צורך את השירותים, אתה פשוט נועל וכך יש לך פרטיות מקסימלית. בכל קומה כ-10 חדרים, כך שחלקתי 2 מתקני רחצה עם 9 חדרים זוגיים נוספים, ועם זאת לא קרה שהייתי צריך להשתמש בשירותים/להתקלח ושני המתקנים היו תפוסים.

למרות שהאכסניה מדורגת 4 כוכבים בבוקינג על סמך דירוג שאינו ידוע לי, מדובר במקום צנוע כיאה לאכסניה. אם אקביל אותו ל-4 כוכבים שניכר שבפועל אין לו, לא יהיו הרבה נקודות חיוב לזכות המקום, אך אם אקביל אותו בקטגוריית הוסטלים, הרי שיש הוסטל אידאלי. ההוסטל מעוצב ברוח צעירה ודינאמית, מגיעים צעירים מכל העולם להתארח, המיקום מעולה, החדר די מרווח, מתקני הרחצה נקיים להפליא, וכמובן שיש גם חדרי מעונות וגם חדרים פרטיים לגמרי עם מתקני רחצה בתוך החדר (in-suite). אסכם עם העובדה שקשה מאוד לקבל ציונים גבוהים בביקורות בלונדון, ועם זאת ההוסטלים של YHA עומדים בגאון עם ציון גבוה במיוחד של מעל ל-8.

 

 

 





לתצלום מהאכסניה (באדיבות הרשת) הקישו כאן