25.04.2024
 
זיפלד, אוסטריה - לא רק סקי

 

זיפלד, אוסטריה - לא רק סקי 

מאת נילי ארנועם

 

היום זה IN לדבר על  דור ה-Y, או על דור ה-Z. אני מדור ישן יותר. פעם היינו דור הסקס והיום אנו דור הסקי. לא מה שאתם אולי חושבים. ימי ששי היו ימי הסק"ס - סידורים, קניות, ספונג'ה. כיום עברנו מהסקס אל הסקי (SKI - Spend Kids Inheritence) - ובעברית - מבזבזים את הירושה של הילדים.

כשהיינו צעירים אמרו לנו "זמן שווה כסף". היום הזמן שלנו כבר לא שווה כסף. כולנו גימלאים שהזמן בידינו, הכסף פחות, אבל תאוות הטיולים בעיצומה. ככה הגענו לחופשה בזיפלד (Seefeld), בטירול שבאוסטריה. כשעתיים וחצי נסיעה ממינכן שבגרמניה, ופחות מחצי שעה נסיעה מאינסברוק שבאוסטריה.

נסענו, כי כבר לא היה לנו נעים מהחבר'ה. זוג חברים אחד נוסע לשם כל קיץ ושוהה במלון גדול, זוג חברים אחר נוסע לשם פעמיים-שלוש בשנה ומתארח בפנסיון משפחתי קטן, השכנים בדלת ממול יוצאים לתקופה ארוכה ומתארחים במלון דירות - וכולם חוזרים לשם שנה אחר שנה.

נופש בזיפלד הפך למסורת, וחברינו הפכו להיות שומרי מסורת. בנוסף להם גונבה לאוזנינו השמועה על חברים נוספים שכבר היו בזיפלד, ושהטיול לשם הוא MUST. בנסיבות אלה, האם נותרה לנו ברירה? היינו חייבים לבקר בזיפלד במוקדם או במאוחר.

ובכן - עשינו זאת! היה טוב וטוב שהיה, ומקווים שגם עוד נחזור ותהיה למסורת. עיירת נופש מוקפת הרים גבוהים, נופים מרהיבים עם מסלולי גלישה ורכבלים לימי החורף המושלגים - עונת תיירות הסקי. חדשי הקיץ הינם מחוץ לעונה. השלגים נמסים, מזג האויר אביבי,  הכל ירוק ופורח בשלל צבעים, בעיקר האדניות שעל מרפסות בתי המלון והפנסיונים. כ-400 מקומות אירוח מוצעים בזיפלד והסביבה. המבחר והמיגוון רחב - והמחירים - אטרקטיביים ביותר ומאפשרים מקום מקלט ומפלט מהקיץ הישראלי. במחיר סוף שבוע - שתי לינות בארץ - שהינו  שם 10 ימים.

אגם ליד זיפלד

 

התמזל מזלנו ובאופן מקרי בהחלט בחרנו מלון שהיה הצלחה. מלון Tyrol - Alpenhof במרכז העיירה, סמוך למדרחוב ולכיכר המרכזית. זהו מלון, בעצם שני מלונות שחוברו להן יחדיו. מלון Tyrol ומלון Alpenhof. במלון לובי נעים, גינה גדולה, עם ריהוט גן, שולחנות, כסאות ושמשיות לארוחות קלות, קפה ועוגה סמוך לחדר האוכל וגינה עוד יותר גדולה - עם מיטת שיזוף בקצה היותר מרוחק של המתחם. גם חניה גדולה עומדת לרשות האורחים. אפשר לשחק פינג פונג בחוץ או לשחק ביליארד בפנים וגם חדר משחקים לילדים. האירוח שלנו היה על בסיס חצי פנסיון, שהסתבר כפנסיון מלא, החל מהשעה 15:00 מוזמנים האורחים לקפה ועוגה - חופשי -  אלא שאז נפתח מזנון הכולל גם סנדוויצ'ים בשריים וחלביים, סופגניות, קרואסונים, עוגות שונות, עוגיות ועוד. ארוחת הבוקר עשירה, ארוחת הערב עשירה עוד יותר, המזנון כולל כ-30 סוגים שונים של סלטים מורכבים וירקות טריים ומבושלים, מרקים ותבשילים חמים  שונים - וכאשר חשבתי שבזאת הסתיימה הארוחה, הסתבר שזאת רק ההתחלה. הגיע מלצר ושאל מה נרצה למנה עיקרית ומה לקינוח. הכל בשפע ובטוב טעם. במלון גם ספא משוכלל עם בריכת שחיה מקורה, סאונה פינית - יבשה, מרחץ אדים טורקי, בריכת טבילה, חדר כושר קטן ואזורי מנוחה. פינוק אמיתי. בהתחשב ברמת המלון ובמחירים האטרקטיבים - קיבלנו תמורה מלאה והרבה הנאה.

ואיך מעבירים את הזמן? הרבה טבע ונוף. הכל בקרבת מקום. מסלולי הליכה בקניון לאויטש (Leutach) הכביר, אל המפלים השוצפים שבשטובן (Stuben), אגמים מקסימים במוזרן (Mösern) הקרובה ובזיפלד עצמה, מעליות ורכבלים אל פסגות ההרים, קרוב לאלוהים עם תצפיות על נוף ב-360 מעלות מאופק אל אופק. הרבה מסלולי הליכה. כולם הולכים. צעירים ובעיקר קשישים. לא עם הליכונים וגם אין מטפלים פיליפיניים. תרמיל על הגב ושני מקלות שנראה שהם ציוד חובה לשטח -  ויוצאים לדרך. במדרחוב ובכיכר המרכזית נערכו כמעט כל יום אירועים. זמרים, נגנים, מקהלות  קונצרטים, שווקים, ירידים ועוד מופעים - הכל ללא תשלום ולהנאת הנופשים. מה עוד ללא תשלום - אוטובוס הסובב בין בתי המלון במסלול ובזמנים קבועים. נסיעה כזאת מומלצת כהיכרות ראשונית עם העיירה המתפרסת גם על מורדות הגבעות המקיפות אותה. בבתי המלון, בפנסיונים ובמסעדות מופיעים זמרים ונגנים ברפרטואר טירולי - ועם כוס בירה או יין אפשר לבלות ערב נחמד. כל ערב מתקיים מופע כזה או אחר. אין רגע דל וגם לא לעשות כלום זאת הנאה מיוחדת במינה. רוגע, שלוה, אויר צח, יופי ואסתטיקה. 

אל זיפלד הכי נוח להגיע בטיסה הנוחתת במינכן (רצוי טיסת בוקר, כדי ליהנות מהנסיעה בדרך). יש לקחת בחשבון תור ארוך - כשעה - לקבלת הרכב השכור. הדרך הקצרה והמהירה היא באוטוסטרדה, אך בחזרה עדיף לחזור בכבישים פנימיים (כביש מס' 11), העוברים במקומות ציוריים בגרמניה, בצד אגמים ואטרקציות תיירותיות אחרות. זיפלד נמצאת סמוך לגבול עם גרמניה ובמעבר מגרמניה לאוסטריה יש להצמיד על שמשת הרכב מדבקה המאשרת תשלום אגרת נסיעה. כיורו ליום בערך.   את המדבקה ניתן לרכוש כבר בגרמניה בתחנות הדלק הסמוכות לגבול, או בנקודת מכירה בגבול, אך מאחר וקשה  להבחין בנקודת הגבול שלאחריה עלול להמתין לכם  שוטר תנועה - מומלץ להקדים ולרכוש את המדבקה. פשוט חבל לקבל קנס.

מזג האויר הקריר, הנופים המרהיבים, האירוח הלבבי ומגוון האפשרויות להעברת הזמן בנעימים, בעיקר אם מגיעים עם חברים, עושים את זיפלד למקום אידיאלי לחופשה רגועה אידיאלית.